DIV, vis kun i IE...
Fra : Jeppe Bech M.

Dato : 18-03-02 15:48

Jeg ved at man i JavaScript kan lave et definere om noget skal vises,
afhængigt af hvilken browser man bruger...
Men hvad skal jeg så skrive når jeg gerne vil have at et bestemt <Div>-tag
kun bliver vist i Internet Explorer...?
Grunden er at jeg har sat Overflow på Tagget, og det ser ikke ud til at
virke i Netscape, Opera o.s.v.

Med venlig hilsen, Jeppe Bech M.

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-03-02 00:29

"Jeppe Bech M." <macfreak1999@hotmail.com> skrev:

> Jeg ved at man i JavaScript kan lave et definere om noget skal vises,
> afhængigt af hvilken browser man bruger...

Så skal du naturligvis spørge i den gruppe der omhandler javascript - den
hedder news:dk.edb.internet.webdesign.clientside, hvor jeg har sat Fut.

--
Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-03-02 00:34

Mon, 18 Mar 2002 15:48:29 +0100, skrev "Jeppe Bech M."
<macfreak1999@hotmail.com>:

>Men hvad skal jeg så skrive når jeg gerne vil have at et bestemt <Div>-tag
>kun bliver vist i Internet Explorer...?

<!--[if IE]><div>Denne tekst ses kun med Internet
Explorer!</div><![endif]-->
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Stig Nygaard

Dato : 19-03-02 10:13

Hej Jeppe

Jeppe Bech M. wrote:
> [...]
> afhængigt af hvilken browser man bruger...
> Men hvad skal jeg så skrive når jeg gerne vil have at et bestemt <Div>-tag

Som allerede nævnt er dette ikke den rigtige gruppe at diskutere
JavaScript i, men...

> Grunden er at jeg har sat Overflow på Tagget, og det ser ikke ud til at
> virke i Netscape, Opera o.s.v.

Husk at skelne mellem Netscape Navigator 4.x og Netscape 6.x. Netscape
6.x er nok den browser med bedste CSS understøttelse overhovedet (sammen
med Mozilla) og understøtter bestemt overflow. Udover Netscape 6.x og
Mozilla er overflow også understøttet af i hvert fald Konqueror 2.1+.

*Hvis* du vil bruge JavaScript til dette formål synes jeg du skal kigge
efter browser-versioner du ved *ikke* understøtter overflow, og lad
tvivlen komme alle andre browser-versioner til gode (Jeg tror det er det
omvendte af hvad du umiddelbart havde tænkt dig). Det er mere
fremtidsikret. Well, det var min mening

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
* Bedre (D)HTML ?! --> http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html *

Fra : Jeppe Bech M.

Dato : 19-03-02 13:37

Tak for svarerne!
Ja undskyld at jeg er OT.... Men her er så et spørgsmål som ikke er OT...
Hvis jeg så ikke skal bruge Overflow, hvad kan jeg så bruge? Jeg har kigget
lidt på de forskellige browsere, og har indtil videre fundet ud af at det
imidlertidig kun er Opera der ikke kan vise Overflow. Jeg synes det er en
skidesmart funktion, og er lidt neder over at det ikke understøttes fuldt
ud.... Nå, men pyt... Skulle så måske bruge et "Skjul i Opera"-Script...? Nå
men OT....

Mvh. Jeppe Bech M.

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-03-02 17:26

"Jeppe Bech M." <macfreak1999@hotmail.com> skrev:

> Hvis jeg så ikke skal bruge Overflow, hvad kan jeg så bruge?

Prøv med <iframe>. Det minder lidt om det i udseende - og det er
kun i NN4 det ikke er understøttet.

--
Allan