MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Jobliste
Fra : Claus

Dato : 18-03-02 14:50

Når jeg med CTRL+ALT+DEL vælgher Jobliste i min WinXP/Pro, så kan jeg se en
helt masse processer. Hvordan ved jeg hvilke der skal køre og hvilke der
muligvis kunne være en virus eller andet?

Jeg har:

taskmgr.exe
msimn.exe
rteng7.exe
dbserv.exe
rtvscan.exe
ngserver.exe
mdm.exe
defwatch.exe
spoolsv.exe
wpabaln.exe
svchost.exe
svchost.exe
outlook.exe
svchost.exe
lsass.exe
services.exe
msmsgs.exe
ctfmon.exe
vptray.exe
winlogon.exe
csrss.exe
smss.exe
explorer.exe
System
Aktiv systemproces

Noget sted hvor jeg kan finde en liste over "default" processorer som køre
under XP? Jeg havde startet Outlook XP + Outlook Express op ved denne
visning.

Claus

Fra : Morten

Dato : 18-03-02 14:55

"Claus" <claus@mssn.dk> wrote in message
> [...]
> helt masse processer. Hvordan ved jeg hvilke der skal køre og hvilke der
> muligvis kunne være en virus eller andet?

Jeg ved det ikke, prøv evt google. Men jeg vil da heller foreslå dig at købe
et anti virus program. Jeg har selv Norton AntiVirus 2002 og er godt
tilfreds.
Så behøver du ikke spekulere på om der kører en virus osv i baggrunden.

> Jeg har:

[snip]

> Noget sted hvor jeg kan finde en liste over "default" processorer som køre
> under XP? Jeg havde startet Outlook XP + Outlook Express op ved denne
> visning.

Desværre - Kan ikke hjælpe her, en anden kan sikkert give dig et link eller
ligende.

Mvh
Morten

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-03-02 15:20

In dk.edb.system.ms-windows, Claus wrote:

<snip>
>Noget sted hvor jeg kan finde en liste over "default" processorer som køre
>under XP? Jeg havde startet Outlook XP + Outlook Express op ved denne
>visning.

Rod lidt rundt i: Start --> Kør --> services.msc.

Men hvis du vil afslutte en process, så stop den først. Så kan du
altså sætte den til ikke at starte op automatisk, hvis det går godt.
Hvis Windows går ned, så er problemet ikke så stort hvis du bare har
stoppet den. Den starte jo igen, næste gang du starter Windows.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : PanicAttack

Dato : 19-03-02 16:42

Hej Claus

Tja, den eneste idé jeg har, er at fomatere harddisken og installer
windows igen.
Derefter kan du se hvad der skal være der :)
Hvis jeg finder på noget andet, skal jeg tænke på dig !!!

http://www.kandu.dk/

Fra : FILIP RAVN

Dato : 19-03-02 16:36

Dit ur går for hurtigt. Du lagde dit inslag ind kl 16.35 d 19/3 2002 og dit
ur er nu 16.42

HTIHI

Filip

Fra : Madsen

Dato : 19-03-02 18:28

FILIP RAVN skrev:

> Dit ur går for hurtigt. Du lagde dit inslag ind kl 16.35 d 19/3
> 2002 og dit ur er nu 16.42

Men er det nødvendigt at medtage +50 linier af personen du svarer blot
for at skrive to liniers tekst selv? Egentlig havde du overhovedet ikke
behøvet at medtage noget af afsenderens tekst, da det jo egentlig ikke
er noget af det han skriver som du svarer på.

Svar _under_ det du svarer på og klip det væk du ikke svarer på.
Vi kan jo ikke rende rundt og lege Jeopardy hele tiden, vel? :)

Se evt.: <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fut: news:dk.admin.netikette hvor svar til dette indlæg vil havne.

Madsen.

Fra : PanicAttack

Dato : 20-03-02 18:04

Hej igen

Jeg giver hermed en offenlig undskyldning for ikke at have tænkt mig om
!!!
og fordi den efterskole, jeg går på, ikke kan finde ud af at stille
ure!!!
Ellers tak for påmindelsen af mit ur!!!

Hilsen
PanicAttack

p.s. Jeg tænker mig om en anden gang

http://www.kandu.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-03-02 18:43

Wed, 20 Mar 2002 17:03:33 GMT, skrev "PanicAttack"
<PanicAttack.news@kandu.dk>:

>Jeg giver hermed en offenlig undskyldning for ikke at have tænkt mig om

Det er ikke noget du eller skolen kan gøres ansvarlig for.

Du bruger kandu.dk til news og det er hos dem fejlen ligger.

Men en newsreader, f.eks. Outlook Express ville være en bedre
løsning, hvis du har mulighed for det.
--
med venlig hilsen
Knud