Java & magnet kort læser
Fra : Max Rotvel

Dato : 18-03-02 14:16

Hejsa

Er der nogen af jer, der har erfaring med at køre Java op imod
en magnet kort læser?

Mere specifikt: Hente data fra et Sygesikringsbevis via en af
de der kortlæsere de bruger hos lægen (Min ihvertfald .

Venlig hilsen
--
Max

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 18-03-02 19:48

"Max Rotvel" <rotvel@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Mere specifikt: Hente data fra et Sygesikringsbevis via en af
> de der kortlæsere de bruger hos lægen (Min ihvertfald .

Hvis den kobles til COM porten skal du bruge Com API'en

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Max Rotvel

Dato : 18-03-02 20:10

Soren 'Disky' Reinke <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote:

> Hvis den kobles til COM porten skal du bruge Com API'en

Det lyder jo umiddelbart ikke så kompliceret. Jeg aner intet om
sådanne kort læsere - hvordan kan de ellers være koblet til?
--
Max

Fra : Peter Lind

Dato : 18-03-02 21:09

"Max Rotvel" <rotvel@mail.dk> wrote in >

> Det lyder jo umiddelbart ikke så kompliceret. Jeg aner intet om
> sådanne kort læsere - hvordan kan de ellers være koblet til?

Mange af disse magnetkortlæsere er faktisk koblet til tastaturet, altså
imellem tastaturet og maskinen.
Så når man indlæser kortet, svarer det til at skrive indholdet på
tastaturet - på den måde skal der hverken specielt hardware eller software
drivere til...
Man kan også købe tastaturer med indbygget kortlæser, så der er en revne
ovenover f-tasterne.

Så hvis du finder sådan et skal der overhovedet ikke noget specielt kode
til.

Prøv at kravle ned under lægens bord, og find ud af hvordan skidtet er
koblet sammen

mvh
Peter Lind

Fra : Max Rotvel

Dato : 19-03-02 15:34

Peter Lind <peterlind@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Så når man indlæser kortet, svarer det til at skrive indholdet på
> tastaturet - på den måde skal der hverken specielt hardware eller software
[...]
> Så hvis du finder sådan et skal der overhovedet ikke noget specielt kode
> til.

Tak til dig og Søren for svarene. Jeg vender sikkert frygtelig
tilbage med en masse spørgsmål, når jeg ved hvad det er for en
slags kortlæser vi skal arbejde med

Venlig hilsen
--
Max