MS Windows
briani 27239
85 hertz i win xp
Fra : rene

Dato : 18-03-02 14:05

Hej..

Jeg har et lille problem med win xp pro.

Når jeg skal spille ændres opdateringen på skærmen sig til 60 htz også
selvom jeg ellers i windows har 85 htz. Hvordan får jeg spillene til at have
samme opdatering som resten af windows...??

Venligst

Renè

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-03-02 15:15

In dk.edb.system.ms-windows, rene wrote:

> [...]
>selvom jeg ellers i windows har 85 htz. Hvordan får jeg spillene til at have
>samme opdatering som resten af windows...??

Har du en nVidia-chipt? Der er et problem med nVidia og Windows
2000/XP.
Se her, og download patch: <http://www.planetquake.com/ztn/nvreffix/>
Vær opmærksom på at den endnu ikke er lavet til drivere fra v27.42 og
der over. Det er selvfølgeligt Detonator-drivere jeg taler om.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-03-02 16:34

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Stokholm wrote:

<snip>
>Har du en nVidia-chipt?

Chipt !? Hehe...

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-03-02 15:31

Går ud fra at du har et Nvidia baseret kort (selv om det er et rent
gæt da du intet siger om det).
Hent Nvidia reffix et eller andet sted eller PowerStrip. En søgning på
Google skulle gøre det let at finde.

Fra : rene

Dato : 18-03-02 17:13

Hej Hej..

Undskyld at jeg ikke fortalte om mit grafikkort, men det er et Radeon 64mb
VIVO.

Jeg har lastet powerstrip ned, men trode at dette ikke var nødvendigt i
XP...

Undskyld mit Danske, har boet for mange år i Norge..!!)
mvh
Renè

Fra : Madsen

Dato : 18-03-02 18:56

rene skrev:

> Undskyld at jeg ikke fortalte om mit grafikkort, men det er et
> Radeon 64mb VIVO.

Og det skulle efter sigende have det samme problem som Nvidia-kortene.
Jeg havde det samme problem med det Radeon 8500 jeg havde installeret
for en kort bemærkning.

Du kan sikkert finde information om det på denne side:
http://www.rage3d.com

Madsen.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 18-03-02 23:37

"rene" <renegjog@online.no> skrev i en meddelelse
> [...]
have
> samme opdatering som resten af windows...??

Da jeg bruger TV-out benytter jeg ikke Nvidia refresh fix
da det(sidst jeg brugte det) også satte 800x600x32 til 85
også virker tv-out ikke

Jeg bruger normalt regedit.exe til lige at rette refresh hastigheden
i de 2 modes jeg spiller i , 60,70,72,75 er erstattet med 85hz

jeg køre med Asus Geforce3 Ti-200 Deluxe
så om dine key's ligger samme sted ved jeg ikke

1024x768x16bit color mode
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Video\{8073EBFD-CC06-4C9A-A
AB5-42CF982EBDB8}\0000\MODES\16\1024,768]
@="85,85,85,85,85,100,120,140,144,150,170,200,240"

1024x768x32 bit color mode
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Video\{8073EBFD-CC06-4C9A-A
AB5-42CF982EBDB8}\0000\MODES\32\1024,768]
@="85,85,85,85,85,100,120,140,144,150,170,200"

Jan Rasmussen

Fra : Gert Hansen

Dato : 19-03-02 00:34

> [...]
have
> samme opdatering som resten af windows...??

Sjovt. Jeg har en Voodoo3 og har det modsatte problem. Min bliver i 85 hz
når den skifter til en opløsning som kun understøttes i 60 hz. Endnu et
problem som ikke eksisterede under w98.

/GertH

Fra : _RaVe_

Dato : 21-03-02 10:53

Hejsa folkens

Brug NVD-ref fixet, men inden i trykker opdater ændre i bare til den refresh
rate i gerne vil have, under de forskellige opløsninger. Den starter bare
med at lave et udkast over hvordan programmet mener den bedst er.
Så virker tv-out etc.etc.
Meget nemmere
MVH