MS Windows
briani 27239
Flytte/ændre drevbogstaver i XP
Fra : Martin Mogensen

Dato : 18-03-02 13:41

Efter at jeg satte en ekstra HD i min PC. står drevbogstaverne til 3 CD/DVD
drev først efter C drevet istedet for som normalt efter sidste partition.

Hvordan flytter jeg drevbogstaverne i XP Pro?
Efter mit C drev kommer 3 DVD/CD drev og jeg vil have dem til at stå efter
sidste partition som I, J og K istedet for D, E og F...

Nogen der kan hjælpe? - det DK versionen af XP...

Martin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-03-02 14:05

Mon, 18 Mar 2002 13:40:59 +0100, skrev "Martin Mogensen"
<mm_2k@hotmail.com>:

>Hvordan flytter jeg drevbogstaverne i XP Pro?

Du får det på engelsk, translate it by yourself to danski.

Administrative Tools => Computer Management => Disk Mangement =>
Marker drev => højreklik => Change Drive Letter and Paths...
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Martin Mogensen

Dato : 18-03-02 16:12

> Du får det på engelsk, translate it by yourself to danski.
>
> Administrative Tools => Computer Management => Disk Mangement =>
> Marker drev => højreklik => Change Drive Letter and Paths...

Her kan jeg kan kun ændre HD, ikke CD/DVD drev. HD'erne kan kun få
fortløbende drevbogstaver, G-Z, ikke D, E, F...
Andre forslag udover formattering?

Martin

Fra : Edmund

Dato : 18-03-02 18:39

"Martin Mogensen" <mm_2k@hotmail.com> wrote

> Her kan jeg kan kun ændre HD, ikke CD/DVD drev. HD'erne kan kun få
> fortløbende drevbogstaver, G-Z, ikke D, E, F...
> Andre forslag udover formattering?

Du skal flytte f.eks. dit d:\CD/DVD til efter det sidste bogstav i rækken,
før du kan bruge det til hardisken. Bagefter kan du så rykke CD/DVD
nedad igen for at få dem i rækkefølge

MVH Edmund

Fra : Martin Mogensen

Dato : 18-03-02 20:00

"Edmund" <edm@cutme.os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du skal flytte f.eks. dit d:\CD/DVD til efter det sidste bogstav i rækken,
> før du kan bruge det til hardisken. Bagefter kan du så rykke CD/DVD

Jeg kan netop IKKE flytte på CD/DVD drevene...

Martin

Fra : Edmund

Dato : 18-03-02 22:04

"Martin Mogensen" <mm_2k@hotmail.com> wrote

> Jeg kan netop IKKE flytte på CD/DVD drevene

I vinduet Computer Management - Disk Mangement skal du ind i det nederste
vindue til højre og trække i skyderen for at komme ned til dine CD/DVD.

Edmund

Fra : Martin Mogensen

Dato : 18-03-02 22:35

> rækken,

> I vinduet Computer Management - Disk Mangement skal du ind i det nederste
> vindue til højre og trække i skyderen for at komme ned til dine CD/DVD.
>
> Edmund

Nu fandt jeg det, man skal virkelig kende sin Windows
Tak for hjælpen!

Martin

Fra : Madsen

Dato : 18-03-02 20:24

Martin Mogensen skrev:

> Efter mit C drev kommer 3 DVD/CD drev og jeg vil have dem til at
> stå efter sidste partition som I, J og K istedet for D, E og F...

Den nye harddisk du har sat i skal fdiskes så den kun indeholder
udvidede partitioner. Altså det der på engelsk hedder 'Extended DOS
partitions'. Hvis du kun opretter en sådan partition har du mulighed
for at give den bogstavet D inde i fdisk og cd-drevene vil så placere
sig efter dette drevbogstav. Sådan ville jeg gøre det i hvert tilfælde.
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q255867#5>

Madsen.