Ingen historie
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 18-03-02 14:11

Hejsa

Jeg ved ikke lige om den her skulle have været i clientside i stedet...

Så hut jeg ved kan man lave nogle tricks med history, således at
back-knappen faktisk sættes ud af spillet, og det kunne jeg godt tænke mig
at lave på nogle af mine sider. Jeg kan ikke huske om det var javascript
eller noget meta-halløj (eller om det i det hele taget findes).

Jeg har noget ordre-halløj, som bliver ført igennem et betalingsmodul,
hvorefter ordren slettes fra databasen, og hvis brugeren klikker på min
"fortsæt"-knap er alt godt, da han så bliver sendt tilbage til et
veldefineret sted. Men hvis brugeren i stedet vælger at trykke på
back-knappen indtil han kommer tilbage til systemet, vil han jo komme
tilbage til den ordre han lige har betalt for.

Han kan ikke komme til at betale for den to gange, da den ikke findes i
databasen mere, men jeg vil gerne have lavet det sådan, at han slet ikke kan
komme til at se en betalt ordre igen. Kan man lave et lille tricks, så
betalingssiderne "overskriver" ordresiden i historien (dvs. at et tryk på
back efter endt betaling fører tilbage til den side, der blev vist lige før
ordren)?

Håber det er forståeligt
/Thomas

Fra : Ulrik Kold

Dato : 18-03-02 16:49

Thomas Lindgaard wrote:
> Hejsa
>
> Jeg ved ikke lige om den her skulle have været i clientside i stedet...

Det tror jeg du skulle, så jeg har FUT'et den der til, men læs lige
videre...

> [...]
> at lave på nogle af mine sider. Jeg kan ikke huske om det var javascript
> eller noget meta-halløj (eller om det i det hele taget findes).

Svjv kan man lave den slags gøjl med Javascript.

<SNIP content="noget forklaring om siden" />

> [...]
> back efter endt betaling fører tilbage til den side, der blev vist lige før

Ja, jeg har desværre ikke et script klar til dig, men du skal se på den
metode i JavaScript, der hedder noget a la "replace" for
"history"-objektet. Jeg kan ikke lige på stående fod skrive dig noget
script, men muligheden skulle være der for at lave den slags gøjl du
snakker om.

> Håber det er forståeligt
> /Thomas

Ditto, og så håber jeg for dig, at der er nogen, der kan give en mere
udførlig forklaring. :)

..kold, der bare gerne vil hjælpe
--
Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. -|- www.ulrikkold.dk
Copy me to your signature file and help me spread! -|- mig@ulrikkold.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 19-03-02 22:49

Takker - jeg kigger lidt mere på det ved lejlighed...

> .kold, der bare gerne vil hjælpe

/Thomas, der bare gerne vil hjælpes :)