Scanning Port 9704
Fra : Lars Møller

Dato : 29-01-01 08:40

Hej NG

Er der nogen det ved hvad en scanning mod port tcp/9704 forsøger at
finde.

Jeg har konsulteret:

http://www.isi.edu/in-notes/iana/assignments/port-numbers
og f.eks.
http://www.simovits.com/nyheter9902.html

så jeg behøver kun svar, hvis man VED hvad scanningen betyder, eller
kender et link der indeholder de relevante oplysninger.

Med venlig hilsen

Lars P. Møller

Fra : RTZ

Dato : 29-01-01 15:02

"Lars Møller" <larsmo@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> så jeg behøver kun svar, hvis man VED hvad scanningen betyder, eller
> kender et link der indeholder de relevante oplysninger.

Hvad jeg får ud af det er den ikke tildelt noget som helst , dvs at den er
til
fri benyttelse til hvad du nu ønsker at bruge den til. Min port 11523 er
også Unassigned.
Så den kan bruges til internet kommunikation (f.eks webphone , Napster
,Scour etc).

Mvh
Per

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 29-01-01 18:01

Således skrev "RTZ" <giflekop@yahoo.dk> i dk.edb.sikkerhed Mon, 29
Jan 2001 15:02:02 +0100:

Google er din ven.

http://www.cert.org/advisories/CA-2000-17.html fortæller om et
overflowangreb på linuxmaskiner, der kører rpc.statd.

http://www.wittys.com/files/all-ip-numbers.txt fortæller at port 9704
anvendes af flere trojanere.

Så det kan åbenbart være lidt af hvert.

Knud
--
Q: Did you hear that Captain Crunch, Sugar Bear, Tony the Tiger
and Snap, Crackle and Pop were all murdered recently..?

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 29-01-01 19:48

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i dk.edb.sikkerhed
Mon, 29 Jan 2001 18:00:58 +0100:

>Således skrev "RTZ" <giflekop@yahoo.dk> i dk.edb.sikkerhed Mon, 29
>Jan 2001 15:02:02 +0100:

Men det var jo slet ikke dig, der skrev det, det var jo Lars Møller i

Jeg tror jeg skal tidligt i seng i dag...

Knud
--
I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.
- Douglas Adams

Fra : Lars Møller

Dato : 29-01-01 22:43

> Men det var jo slet ikke dig, der skrev det, det var jo Lars Møller i

Øh.....?!!

> [...]
>
> Knud
> --
> I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.

*GG*

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 29-01-01 23:27

Således skrev Lars Møller <larsmo@post3.tele.dk> i dk.edb.sikkerhed
Mon, 29 Jan 2001 22:42:33 +0100:

>Øh.....?!!

Jeg snakker bare lidt med mig selv.

Jeg kom til at svare på dit indlæg, så det så ud som om at det var RTZ
der havde stillet spørgsmålet.

Og så retter jeg lige mig selv.

Og forvirrer dig.

Og mig.

Jeg skulle jo egentligt også i seng nu.....

Knud
--
Hofstadter's Law:
It always takes longer than you expect, even when you take

Fra : Lars Møller

Dato : 29-01-01 22:40

Mange tak!!!

God og præcis information

Mvh

Lars P. Møller

Knud Winckelmann wrote:

> [...]
> Q: Did you hear that Captain Crunch, Sugar Bear, Tony the Tiger
> and Snap, Crackle and Pop were all murdered recently..?

Lars P. Møller

Ringvænget 1A
8722 Hedensted
Tlf. 22 49 97 58 - 76 74 04 14