Regnbue Broen
Fra : Stine Frandsen

Dato : 18-03-02 12:44

Jeg søger efter den lille novelle om Regnbue broen. Både på dansk og på
engelsk.
Er der en der har den ??
Og kan maile den til mig ????

Takker

--
Stine Frandsen
Kennel Santippe's

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 18-03-02 13:18

"Stine Frandsen" <santippe@knus.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg søger efter den lille novelle om Regnbue broen. Både på dansk og på
> engelsk.
> Er der en der har den ??
> Og kan maile den til mig ????

Hej Stine

Den ligger på bl.a. min hjemmeside - klik på hjertet på forsiden.
Ellers er den også på gruppens side http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/

Andre fra gruppen har den også liggende på deres side *S*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Stine Frandsen

Dato : 18-03-02 13:39

Hej

Takker, MEN jeg kan ikke kopiere det.... ( sikkert bare en fejl40..... )
Kan du ikke sende det til mig ????

Også den engelsek udgave hvis du har den ????

Stine

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 18-03-02 13:53

Hej Stine
Kunne du ikke kopiere den fra min side? Det kan jeg ellers - Ok smider den
her så *S*
Jeg har den ikke på engelsk.

The Rainbow Bridge
(Forfatter ukendt)

Lige inden man når himlen, ligger der et sted der hedder Regnbuebroen. Når
et dyr dør, - ét, der har været specielt knyttet til én hernede - vil dyret
stoppe ved Regnbuebroen. Der er enge og bakker hvor alle vore særlige venner
kan løbe og lege sammen. Der er masser af mad, vand og solskin og vore
venner har det varmt og dejligt.
Alle de dyr, der har været syge og gamle har fået deres helbred og kræfter
igen, de der var sårede eller lemlæstede er hele og stærke igen, ganske som
vi husker dem i vore minder om gamle dage. Dyrene er glade og tilfredse, de
mangler kun en enkelt lille ting: de savner hver især én, der betød meget
for dem, én, de var nødt til at forlade.

De løber alle sammen og leger sammen som en stor flok - men der kommer en
dag, hvor en af dem pludselig stopper og stirrer mod horisonten. Øjnene er
klare og intense og den ivrige lille krop begynder at skælve over det hele.
Pludselig forlader den heldige flokken og flyver over det grønne græs,
hurtigere og hurtigere går de små ben.

Du er blevet opdaget, og når du og din specielle ven endelig mødes igen,
klynger I jer til hinanden i glædesstrålende genforening, for aldrig at
skulle skilles mere. Glade kys regner ned over dit ansigt. Dine hænder kan
igen kærtegne det elskede hoved og du kan endnu en gang se ind i de
tillidsfulde øjne der tilhører dit kæledyr, der så længe har været
forsvundet fra dit liv men aldrig fra dit hjerte.

Så kan I krydse Regnbuebroen sammen........

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 18-03-02 14:15

"Joan Frederiksen" <joan.frederiksenSLETDETTE@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:a74nr7$j71$1@sunsite.dk...
> Hej Stine
> Kunne du ikke kopiere den fra min side? Det kan jeg ellers - Ok
smider den
> her så *S*
> Jeg har den ikke på engelsk.

men det har jeg og her er den .. smil fra Ami

The Rainbow Bridge
There is a bridge connecting heaven and Earth.
It is called the Rainbow Bridge because of its many colours. Just this
side
of the Rainbow Bridge is a land of meadows, hills and valleys, all of
it
covered with lush green grass.
When a beloved pet dies, the pet goes to this lovely land. There is
always
food and water and warm spring weather. There, the old and frail
animals are
young again. Those who are maimed are made whole once more. They play
all
day with each other, content and comfortable.
There is only one thing missing. They are not with the special person
who
loved them on Earth. So each day they run and play until the day comes
when
one suddenly stops playing and looks up! Then, the nose twitches. The
ears
are up! The eyes are staring! You have been seen, and that one
suddenly runs
from the group!
You take him or her in your arms and embrace. Your face is kissed
again and
again and again, and you look once more into the eyes of your trusting
pet.
Then, together, you cross the Rainbow Bridge, never again to be
separated.
Author Unknown

Fra : Stine Frandsen

Dato : 19-03-02 02:05

Joan Frederiksen <joan.frederiksenSLETDETTE@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a74nr7$j71$1@sunsite.dk...
> Hej Stine
> Kunne du ikke kopiere den fra min side? Det kan jeg ellers - Ok smider den
> her så *S*

*GG* Ikke mobbe *GG* Skrev jo at det sikkert var en fejl 40....

Men takker mange gange
Og fik da lige ved den lejlighed set et par andre sider

Stine

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-03-02 14:15

d. 18/03/02 13:39 skrev Stine Frandsen på santippe@knus.dk i artiklen
a74n32$gq9$1@sunsite.dk:

> [...]
> Kan du ikke sende det til mig ????
>
> Også den engelsek udgave hvis du har den ????

Her er originalen, som jeg oversatte fra i sin tid. Du kan godt skrive
mailen ud, ikke?

Just this side of heaven is a place called the Rainbow Bridge. When an
animal dies, one who has been especially close to someone here, that pet
goes to the Rainbow Bridge. There are meadows and hills for all of our
special friends where they can run and play together. There is plenty of
food, water and sunshine and our friends are warm and comfortable.

All the animals who had been ill and old are restored to health and vigor;
those who were hurt or maimed are made whole and strong again, just as we
remember them in our dreams of days and times gone by. The animals are happy
and content, except for one small thing: they each miss someone who was very
special to them, someone they had to leave behind.

They all run and play together, but the day comes when one suddenly stops
and looks into the distance. The eyes are bright and intent, the eager
little body begins to quiver all over! Suddenly that lucky one breaks away
from the group, and flies over the green grass, little legs carrying him
faster and faster.

You have been spotted, and when you and your special friend finally meet,
you cling together in joyous reunion, never to be parted again. Happy kisses
rain upon your face; your hands once again caress that beloved head, and you
look once more into the trusting eyes of your pet, so long gone from your
life but never absent from your heart.

Then you cross the Rainbow Bridge together. . . .
--
Mange hilsner fra Ann R
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-03-02 14:23

d. 18/03/02 12:43 skrev Stine Frandsen på santippe@knus.dk i artiklen
a74jqk$76f$1@sunsite.dk:

> Jeg søger efter den lille novelle om Regnbue broen. Både på dansk og på
> engelsk.
> Er der en der har den ??
> Og kan maile den til mig ????
>
> Takker
>

> --
> Stine Frandsen
> Kennel Santippe's
> http://santippe.homepage.dk

Den ligger på min hjemmeside i dansk oversættelse
Se URL nedenfor (samme side, forskelligt udseende)