Problemer med Soltek bundkort og TB1300
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 18-03-02 11:30

Jeg har lige samelt en computer af følgende:

Soltek SL-75KAV ATX Bundkort
AMD Athlon TB 1300
256 MB SDRAM PC133

Jeg holdt alle jumper/switch settings på default hvilket indebar at den
selv ville detekte cpu'ens hastighed (multiplier med mere)
Men det var ikke tilfældet, i opstarten står der 1000 Mhz. Dette
forbedrede jeg ved at køre SOltek biosens overclock, hvor den så skruede
den interne clock op på 113. Det endte så med lidt mere, men stadig ikke
1300. Hvad skal jeg gøre??
PS: Jeg er ikke intereserret i en overclocket maskine (selvom jeg har
gjort noget lignedne) jeg skal bare have de Mhz jeg har betalt for!
---------
MMJ

Fra : Karsten Madsen

Dato : 18-03-02 13:30

> Jeg holdt alle jumper/switch settings på default hvilket indebar at
den
> selv ville detekte cpu'ens hastighed (multiplier med mere)

Den tester ikke selv for om du kører 100 eller 133MHz til CPUen -
det skal du stille på en af switchene.

Hilsen Karsten

Fra : Svend Henriksen

Dato : 18-03-02 21:00

Hej Morten.
Jeg har en tilsvarende bundkort og amd Athlon 1333 TB jeg har sat SW1 til
133,3 (266mhz) SW 2 til 10.0 og min kører perfekt 1333 Mhz Mvh Svend