k7s5a bundkort
Fra : Peter Hansen

Dato : 18-03-02 11:22

Er det helt hul i hovedet at købe dette bundkort til en XP1600+ cpu?

Tænker bare på alle de indlæg der er med at det er så skod dette bundkort!

Fra : Claus MC

Dato : 18-03-02 11:27

"Peter Hansen" <peteradsl@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Tænker bare på alle de indlæg der er med at det er så skod dette bundkort!

Tja...det er der jo kun dig til at afgøre....Jeg har kørt med kortet i 4
mdr - de sidste 3 med ny bios og har ikke haft nedbrud siden.

/Claus

Fra : Anders Lyhne

Dato : 18-03-02 13:53

Jeg har bygget 3 computere med bundkortet, og de kører uden problemer efter
5 måneder.
/Anders

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-03-02 14:56

"Peter Hansen" <peteradsl@hansen.mail.dk> skrev....

> Er det helt hul i hovedet at købe dette bundkort til en XP1600+
> cpu?

Næh, egentlig ikke.

Jeg har bygget 2 maskiner med det bundkort, og altid startet med at
smide nyeste bios på. Jeg har ikke oplevet nogle væsentlige
problemer.

Et udmærket bundkort, hvis man ikke forventer et hav af features og
indstillingsmuligheder.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 18-03-02 19:39

> [...]
> problemer.
>
> Et udmærket bundkort, hvis man ikke forventer et hav af features og

Jeg har også bygget to maskiner med det (den ene er også en XP1600+) og
har heller ikke haft problemer med dem. Så vidt jeg kan se på indlægene,
indgår der PC100/PC133 ram-kredse i langt størstedelen af problemerne,
piller man de indlæg fra, er der vel ikke flere problemer end med så
mange andre kort.

Efter min mening et godt og stabilt kort til en MEGET billig pris. I
øvrigt synes jeg ikke at det er fuldstændig rippet for features.

Thomas

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-03-02 22:59

Thomas Gulholm <gt@dsr.kvl.dk> skrev....

> [...]
> XP1600+) og har heller ikke haft problemer med dem. Så vidt jeg
> kan se på indlægene, indgår der PC100/PC133 ram-kredse i langt

De maskiner jeg har bygget har været med DDR RAM.

> I øvrigt synes jeg ikke at det er fuldstændig rippet for
> features.

Det var heller ikke det jeg skrev. Der findes bare bundkort med langt
flere features/muligheder.

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 19-03-02 00:30

> Det var heller ikke det jeg skrev. Der findes bare bundkort med langt
> flere features/muligheder.

Det er så sandt som det er sagt... specielt på overclocking-siden (men
det er vel også begrænset hvad dagens processore tillader af den slags).

Måske kunne RAID have været interessant, men ellers har kortet de
features jeg har brug for.

Thomas

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 19-03-02 09:35

> Det er så sandt som det er sagt... specielt på overclocking-siden (men
> det er vel også begrænset hvad dagens processore tillader af den slags).

Hvis man vil overclocke med K7S5A, kan man flashe en hacket BIOS,
der tillader justering af FSB. Eller bruge noget software til OC af FSB.

> Måske kunne RAID have været interessant, men ellers har kortet de
> features jeg har brug for.

RAID controllere kan jo købes i løs vægt, hvis behovet skulle opstå hen
ad vejen.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 19-03-02 21:57

> Hvis man vil overclocke med K7S5A, kan man flashe en hacket BIOS,
> der tillader justering af FSB. Eller bruge noget software til OC af FSB.

Hvor finder man sådan en BIOS - og er der nogen bivirkninger? Ikke fordi
jeg har brug for den lille ekstra ydeles det kan give, men bare for at
prøve :)

Thomas

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 19-03-02 22:31

> Hvor finder man sådan en BIOS - og er der nogen bivirkninger? Ikke fordi
> jeg har brug for den lille ekstra ydeles det kan give, men bare for at
> prøve :)

Læs denne FAQ om boardet:
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=001477

Der står bl.a. hvordan man kan OC med det. Både for begyndere og
hyperavancerede.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 21-03-02 13:04

> Læs denne FAQ om boardet:
> http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=001477
>
> Der står bl.a. hvordan man kan OC med det. Både for begyndere og
> hyperavancerede.

He he... det var da meget sjovt - så har jeg også prøvet det :)
Hvilket program vil man typisk bruge til at måle ydelsesændringen? Jeg
ved der findes en masse forskellige benchmark-programmer, men det skal
vel være et der "fokusere" på processorydelsen og ikke så meget 3D,
harddisks mm.

Thomas

Fra : Søren

Dato : 26-03-02 11:23

"Thomas Gulholm" <gt@dsr.kvl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved der findes en masse forskellige benchmark-programmer, men det skal
> vel være et der "fokusere" på processorydelsen og ikke så meget 3D,

Her er et program CHFSB der kan ændre FSB i selve BIOS =
permanent OC på k7s5a.
http://pub65.ezboard.com/fk7s5amotherboardforumfrm13

SiSoft Sandra vil man typisk bruge til at måle ydelsesændringer
på processorydelsen.

Mvh Søren

Fra : Chingachgook

Dato : 19-03-02 09:45

jeg har en AthlonXP 1600+ i bundkortet, samt 1 gb PC133 Rzm, og det kører
bare fint....
og det er med den nyeste BIOS...

//Chingachgook