MS Windows
briani 27239
[Win 2000] Max filstørrelse? Langsom adgan~
Fra : Thomas

Dato : 18-03-02 10:58

Jeg har sat en maskine op som jeg har installeret Win2k pro på. Den skal
fungere som backup medie med retrospect software på den lokale maskiner. Det
fungerer fint, men jeg har et par spørgsmål:

1. Er der begrænsning på filstørrelser ligesom på Win98?
2. Når jeg på de lokale maskiner (Win98SE) klikker på andre computere kan
jeg med det samme se backup serveren, og jeg kan også med det samme se de
mapper som er delte. Men når jeg så dobbeltklikker på en af mapperne, så
tager 15-20 sekunder før den åbner mappen. Hvad er grunden til det? Og
hvordan afhjælpes det? Vi kører 100 mbit netværk gennem switch. På vores
Novell server er der slet ingen ventetid.

På forhånd tak.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside
....?!?

Fra : Madsen

Dato : 18-03-02 18:59

Thomas skrev:

> 1. Er der begrænsning på filstørrelser ligesom på Win98?

Der er en begræsning hvis du kører FAT32 på diskene. Jeg mener
det er 4 Gb. Hvis du kører NTFS er der ingen begrænsninger på
filstørrelsen.

Madsen.

Fra : Martin K

Dato : 19-03-02 11:48

> Der er en begræsning hvis du kører FAT32 på diskene. Jeg mener
> det er 4 Gb. Hvis du kører NTFS er der ingen begrænsninger på
> filstørrelsen.
Er der ikke en begrænsning på 16 Gb hvis man kører NTFS...?
Correct me if i'm wrong!

--
Martin K
..

Fra : Madsen

Dato : 19-03-02 17:15

Martin K skrev:

> Er der ikke en begrænsning på 16 Gb hvis man kører NTFS...?

Engang læste jeg på en side hos MS at der ingen begrænsning er på NTFS,
men selvfølgelig kan jeg ikke pt. finde artiklen igen. Hvis jeg støder
på den, så skal jeg nok lige sige til.

Madsen.

Fra : Martin K

Dato : 20-03-02 11:20