MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows 2000 Professional og Gyldendals Or~
Fra : Per Erik Rønne

Dato : 18-03-02 10:48

Jeg har installeret Windows 2000 under VirtualPC på en G4/867 med MacOS
X, og kan i øvrigt konstatere at Win2000 køre uhyre meget hurtigere end
såvel Win95 som Win98.

Det er dog to problemer med det:

Jeg kan installere Gyldendals Røde Ordbøger på de gamle Windows-udgaver,
og de fungerer som de skal. Under Windows 2000 fungerer
Vinterberg&Bodelsen + Engelsk-dansk ikke - der kommer fejlmeddelelsen
»Bogbasen 'VIBO01GL' har intet ExLibris.« for førstnævnte, for
sidstnævnte ændres filnavnet til 'ENDA02GL'.

Det andet problem er at VirtualCD 4[.04] tilsyneladende ikke kan fås til
at køre sammen med Oxford English Dictionary. I Windows 2000 vel at
mærke; der er ingen problemer i Windows95.

Og ja, da jeg ved at Windows 2000 er en server, men som altså bruges som
desktop, ser jeg mig ikke umiddelbart i stand til at specificere
relevante usenetgruppe ...
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Kaj S. Laursen

Dato : 18-03-02 22:22

"Per Erik Rønne" <serse@diku.dk> wrote in message
> [...]
> »Bogbasen 'VIBO01GL' har intet ExLibris.« for førstnævnte, for
> sidstnævnte ændres filnavnet til 'ENDA02GL'.

Det er bogskabet version 3.0? Det svar jeg har fået fra TEXTware er, at
eneste mulighed er at opgradere til en nyere version af ordbogen som kører
bogskabet version 3.1.

Kaj

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 19-03-02 04:03

Kaj S. Laursen <kaj@hih.dk> wrote:

> [...]

> eneste mulighed er at opgradere til en nyere version af ordbogen som kører

Det er bogskabet version 1.0! Og det kører udmærket under Windows 2000,
hvis man tilføjer en linie med ExLibris=1 xxx xxxxxx for hver ordbog i
Bookcase.ini. Og xxx'erne er ment bogstaveligt; jeg ved ikke hvad der
burde stå.

Og idéen til dem fik jeg fra Steen Lindved Nielsen, der bragte sin
udgave af bookcase.ini.

Det er da i øvrigt muligt at en nyere version af bogskabet vil køre
hurtigere på Windows 2000 end den gamle, der er beregnet til DOS eller
Windows 3.1. I forvejen kører bogskabet dog radikalt hurtigere [mere end
100%] under Windows 2000 end under Windows 9x. Hvis den kører på
VirtualPC, der emulerer en PC på en Macintosh der kører UNIXen MacOS X.

Fra : Steen Lindved Nielse~

Dato : 19-03-02 13:07

> [...]
> end 100%] under Windows 2000 end under Windows 9x. Hvis den kører på
> VirtualPC, der emulerer en PC på en Macintosh der kører UNIXen MacOS

ExLibris=1 xxx xxxxxx, (xxx xxxxx kan erstattes med navn på licens ejer)

Steen

Fra : Kaj S. Laursen

Dato : 19-03-02 16:54

> [...]
> hvis man tilføjer en linie med ExLibris=1 xxx xxxxxx for hver ordbog i
> Bookcase.ini. Og xxx'erne er ment bogstaveligt; jeg ved ikke hvad der

Ok. Jeg har prøvet i dag, og kan også få det til at virke med bogskabet
version 3.0. Tak for hjælpen til Per Erik og Steen - I har sparet os for en
del penge.

Det betyder så at TextWare enten er grådige (vil gerne have folk til at
opgradere (selv om opgradere nok ikke er det rigtige ord når man skal betale
fuld pris for nye versioner)) eller ikke kender deres produkt godt nok.
Hvorfor er jeg ikke overrasket?

Kaj

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 19-03-02 18:03

> [...]

> fuld pris for nye versioner)) eller ikke kender deres produkt godt nok.

Måske skulle man kontakte TextWare for at høre om de har en Mac-version
af softwaren [den findes!] som kan køre med filerne til Windows [det er
jeg ikke klar over].

Pludselig vil man jo kunne bruge sin Vinterberg & Bodelsen m.v. fra
MacOS.