Tunnel uden IP
Fra : Brian R. Jensen

Dato : 18-03-02 09:10

Hvilke muligheder har jeg for at lave en tunnel (over internettet) når jeg
ikke har mulighed for at route IP-protokol?

Jeg har en W2K-srv stående bag en firewall der kun giver mulighed for at
route TCP og UDP til definerede interne adresser. (Klienterne er W2K og
XP-pro)

Den fungerer fint med en PPTP-tunnel uden den nævnte firewall foran.

Firewallen kan håndtere IPsec, men det er ikke aktuelt idet klienterne
sidder bag ISDN-routere med NAT, og det bliver lidt for rodet for mig

Sikkerhed, i form af kryptering, er ikke et afgørende punkt i dette setup.

Jeg har forsøgt at åbne TCP/1723 og får også kontakt med serveren, men
tunnellen bliver ikke etableret, meget logisk da jeg ikke har åbnet for
IP/47. Er der nogle sikkerhedsindstillinger jeg kan ændre så der ikke er
brug for IP/47?

Jeg er åben for forslag.

/Brian