MS Windows
briani 27239
IIS 5.1 crasher på mystisk vis
Fra : Gert Hansen

Dato : 18-03-02 03:20

Jeg har lavet en frisk installation af Windows XP Pro og har haft bølge
efter følge af hårde crashes (den slags med sort skærm og automatisk
reboot).

Jeg har efterhånden indsnævret problemet til at ligge i den medfølgende
Internet Information Services, som ejg skal bruge til ASP udvikling.

Problemet ligger i at når jeg kalder bestemte filer på webserveren opstår
der fatale fejl. Det kan være en .asp eller .jpg fil eller en folder. Det er
altid de samme filer som udløser fejlen, fx /seddel.jpg eller
/home/2md/official/index.html

Når jeg browser på localhost (10.0.0.2) resulaterer fejlen i pludseligt
reset og reboot og maskinen. Jeg har siden forsøgt at browse via min externe
IP, hvor maskinen ikke crasher men både browser'en og IIS hænger.

I sidstnævnte tilfælde har jeg prøvet at stoppe Servicen, og prøvet at
starte den igen. Den kan dog ikke startes igen pga. en fejl 0x8ffe2740.
Hverken microsoft.com eller google.com har kunnet give noget om dette
problem.

--

/GertH
Chivalry is not dead but merely sleeping

Fra : Arcana

Dato : 18-03-02 04:33

"Gert Hansen" <gert@hansen-net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har efterhånden indsnævret problemet til at ligge i den medfølgende
> Internet Information Services, som ejg skal bruge til ASP udvikling.

Jeg installerede IIS for et par dage siden. I løbet af et par timer var der
virus på maskinen, som McAffee dog klarede. Jeg har aldrig haft virus før.
IIS er notorisk for at være hullet som en si, og iøvrigt kraftigt
fejlbehæftet.

Nu har jeg afinstalleret IIS og bruger i stedet Apache Server - no
problemos. Prøv den i stedet for (freeware, hentes på
http://www.apache.org).

/arcana