MS Windows
briani 27239
Hvordan deaktiveres windowupdate
Fra : Benny Andersen

Dato : 17-03-02 23:46

Jeg kan se på min firewall at der ustandseligt automatisk oprettes
forbindelse til windowsupdate.microsoft.com http

Jeg kan ikke umiddelbart se hvordan man slipper for denne automatik.

Hvem ved det?

På forhånd tak!

Mvh benny a

Fra : Arcana

Dato : 18-03-02 00:20

"Benny Andersen" <benny.andersen@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan se på min firewall at der ustandseligt automatisk oprettes
> forbindelse til windowsupdate.microsoft.com http
> Jeg kan ikke umiddelbart se hvordan man slipper for denne automatik.

Hvilken firewall bruger du?

/arcana

Fra : Benny Andersen

Dato : 18-03-02 01:59

> Hvilken firewall bruger du?

Norton!

vh benny a

Fra : Arcana

Dato : 18-03-02 02:36

"Benny Andersen" <benny.andersen@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Norton!

Ditto her. Følg Morten Lorentzens råd. Du er åbenbart kommet til at slå
funktionen til, da den ikke er default.

/arcana

Fra : Arcana

Dato : 18-03-02 22:15

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse

PS: Sæt Norton Firewall til at blokere Windowsupdate ("Create a rule for the
future" eller lignende), og hent distributable versioner i stedet for quick
install-filer. Du kan finde alle upgrades og patches på
http://www.microsoft.com 's download-afdeling. Der kan du hente hele
opgraderingen og installere fra harddisken.

/arcana

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 18-03-02 00:34

> [...]
> forbindelse til windowsupdate.microsoft.com http
>
> Jeg kan ikke umiddelbart se hvordan man slipper for denne automatik.

Højreklikker på denne computer -> "Automatiske opdateringer"

-M

Fra : Benny Andersen

Dato : 18-03-02 11:03

NÅ!

Øhhhhhhhe...der er ikke noget hos mig der hedder "automatiske opdateringer"
når jeg højreklikker på denne computer!

Så hva så???

mvh benny a

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 18-03-02 22:04

> NÅ!
>
> Øhhhhhhhe...der er ikke noget hos mig der hedder "automatiske
opdateringer"
> når jeg højreklikker på denne computer!
>
> Så hva så???

Aner det virkelig ikke, troede bare lige jeg havde løsning på dit problem.
Undskylder mange gange for det forkert svar.

-M

Fra : Benny Andersen

Dato : 18-03-02 23:02

Hej Morten -

Tak for din indsats. Det er jo ikke din skyld at tricket ikke lige gjaldt
for mig.

mvh benny a

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-03-02 00:50

Sun, 17 Mar 2002 23:45:49 +0100, skrev "Benny Andersen"
<benny.andersen@post2.tele.dk>:

>Jeg kan ikke umiddelbart se hvordan man slipper for denne automatik.

Hvilken Windows?
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Benny Andersen

Dato : 18-03-02 02:01

> Hvilken Windows?

98 (DK)

vh benny a

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-03-02 06:22

In dk.edb.system.ms-windows, Benny Andersen wrote:

>98 (DK)

Er det ikke et program du skal afinstallere under Tilføj / Fjern
programmer? "Automatisk opdatering" (eller et andet logisk navn). Jeg
er ikke sikker, for det er længe siden 98 forlod min computer...

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)