autocamper
Fra : Kieran Kelly

Dato : 17-03-02 23:21

vi(4) har tænkt os at fejre min 50 års fødselsdag næste år ved at leje
en autocamper og holde ferie. Er det billigere at leje den i Tyskland
eller hvad og hvilken type er bedst?. Hvordan er det med autocampere på
camping pladser i Europa?

Fra : Knut Grøneng

Dato : 20-03-02 19:22

Det eren god del rimligere å leie i Tyskland enn i Norden.
Vår erfaring er at det er normalt greit med autocamper på de fleste
campingplasser i Europa,
det finnes i Tyskland, Frankrike og Italia en mengde spesialplasser som er
kunn for autocampere og nesten gratis.
En oversikt over slike finnes i Stellplatz-Atlas utgitt på Hallweg forlag i
samarbeid med Pro-Mobil tidskrift.

Hva type ac dere bør velge er avhengig av mange ting:
1) Har noen i gruppen kjørekort for vogn over 3,5 tonn -> gir mange ekstra
valgmuligheter.
2) Ønskes det permanent dobbeltseng i god høyde og god seng for det andre
paret -> bil med "garage-løsning"
3) Luksusgrad. Det finnes alle varianter fra nesten primitiv til 5 stjernes
hotell på hjul.

Knut

Fra : Jim Saylor

Dato : 21-03-02 08:16

Du skal ringe til Reisemobilcenter Süderlügum på 0049 4663 1711 (lige syd
for Tønder). De snakker alle dansk.
Hvis jeres ferie er i højsæsonen skal i bestille omkring årsskiftet for at
være sikker på at få de uger i ønsker.

Aalternativt kan i besøge campingudstillinger i BellaCenter (Januar) og
Herning (Februar), men allerede her er der ved at være udsolgt.