Password på CD???
Fra : JNE

Dato : 17-03-02 21:42

Hej NG!

Jeg ville spørge om det kan lade sig gøre at sætte et password på en cd!
Det skal virke på den måde at når man putter cd'en i skal man skrive et
password før man kan se eller bruge filerne på cden!

Er der nogle som kan hjælpe???

MVH
JNE

Fra : Alex Holst

Dato : 18-03-02 00:22

JNE <icq@123789321.dk> wrote:
> Jeg ville spørge om det kan lade sig gøre at sætte et password på en cd!
> Det skal virke på den måde at når man putter cd'en i skal man skrive et
> password før man kan se eller bruge filerne på cden!

Jeg ved ikke om PGPDisk og lignende (som er naevnt i OSS'en) kan bruges
til at lave en container fil som bagefter bliver braendt til CD. Men det
er vel vaerd at undersoege hvis det er noget du skal bruge.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 18-03-02 11:03

JNE wrote:

> [...]
> Det skal virke på den måde at når man putter cd'en i skal man skrive et
> password før man kan se eller bruge filerne på cden!

Jeg bruger Linux 2.4.18 med cryptoloop til den slags.

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : JNE

Dato : 18-03-02 17:27

Hmm tak for disse svar! Men nu er jeg ikke lige den skrappeste inde for
sikkerhedsprogrammer! Så hvis der var en af jer som kunne give en forklaring
på hvordan man gør eller et link til det program jeg skal lave det med ville
være super!

På forhånd tak for hjælpen!

MVH
JNE

Fra : Kasper Dupont

Dato : 20-03-02 09:52

JNE wrote:

> [...]
> på hvordan man gør eller et link til det program jeg skal lave det med ville

Hvis du vil bruge cryptoloop findes den her:
http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/crypto/v2.4/testing/

Men det forudsætter at du i forvejen har Linux.
Linux kan du f.eks. downloade her:
http://mirrors.kernel.org/redhat/redhat/redhat-7.2-en/iso/i386/

Hvis du er interesseret i pgpdisk kunne du blot søge på google
1) Gå til siden http://www.google.com/
2) Indtast pgpdisk
3) Vælg "I feel lucky"
4) Du havner nu på: http://www.pgpi.org/products/pgpdisk/

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : JNE

Dato : 20-03-02 17:43

Hej NG!

Jeg kører ikke Linux! Og jeg syntes heller ikke det er en særlig god måde
det med at kryptere disken fordi så er man afhængig af at man har
installeret et krypterings program!
Det skal virke ligesom hvis man har købt en cd og man skal indtaste et
serial nummer før man kan åbne siden!

På forhånd tak for hjælpen!

MVH
JNE

Fra : Jane

Dato : 20-03-02 21:15

Jeg har prøvet med "PGP- krypterede disk" men har ikke kunne få det til at
virke på en CD. Hvis det lykkes for dig at finde et program, som kan udføre
det du beskriver, så lad os endelig høre om det.
MVH.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 20-03-02 23:50

JNE wrote:

> Hej NG!
>
> Jeg kører ikke Linux!

Synd for dig, så kunne jeg have hjulpet dig med det hele. Måske skulle
du overveje at fortælle, hvad du så kører, ellers bliver det jo svært
at hjælpe.

> Og jeg syntes heller ikke det er en særlig god måde
> det med at kryptere disken fordi så er man afhængig af at man har
> installeret et krypterings program!

Den eneste sikre måde at gøre det på er kryptering. Du er naturligvis
nødt til at have krypteringsprogrammet for at lave CD'en. Og man skal
naturligvis have dekrypteringsprogrammet for at kunne læse CD'en. Men
det program behøves jo ikke være installeret på computeren, det kunne
jo ligge på CD'en i ukrypteret form.

> Det skal virke ligesom hvis man har købt en cd og man skal indtaste et
> serial nummer før man kan åbne siden!

Jeg kan ikke erindre, at jeg nogensinde er stødt på sådan en CD.