Dårlig ånde
Fra : Ole

Dato : 29-01-01 00:44

Jeg har en hund der altid har dårlig utolig ånde, har prøvet forskellige
fodervarianter uden resultat.
Er der mon nogen der har haft ligende problem

Ole

Oles@e-box.dk

Fra : Søren Voigt

Dato : 29-01-01 22:09

"Ole" <oles@kulturel.dk> wrote in message

Min erfaring er, at dårlig ånde oftest skyldes tandsten - d.v.s. brune
belægninger først og fremmest på ydersiden af hundens kindtænder og på de
bageste tyggeflader.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Hedda

Dato : 01-02-01 17:06

Enten er det tannstein eller kan du prøve Friskies dental care!

Hedda
"Ole" <oles@kulturel.dk> skrev i melding

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 01-02-01 20:06

Hvor gamml er din hund?

Hvis det kun er en hvalp kan det være fordi den er ved at skifte tænder.

Jane

Jane Kiilerich
jane@drk-nordjylland.dk
TLF 98159022 / 40217543

http://www.drk-nordjylland.dk/

Fra : Pouline

Dato : 05-02-01 20:29

Vores ene lab havde også utroligt dårlig ånde (og en lille forhøjning når
man mærkede på underkæben) og vi er ikke sarte, men det var STYGT! Der var
efter tandskift - dyrlægen skulle besøges alligevel; heldigvis for hunden
havde betændelse i enten en tandrod eller kæben - samme var nok årsagen til,
at han ikke ville tage noget i munden (en lab hva'?!). 4 uger med
antibiotika og div. tilstødende komplikationer (dårlig mave osv) og hundens
ånde er god (hundegod) igen og han apporterer alt.
Vores hunde får ben fra slagteren (der jo meget gerne vil af med gode store
ko-ben i denne BSE tid) ca. 1 gang om ugen - det gør også godt på ånden, vel
fordi det giver tandstenene en omgang.
Meeen morale; check evt. lige med dyrlægen - eller husk at motionér din
hunds tænder, kæbe osv. ligesom du aktiverer resten af hunden jo....

venlige vuffer
Pouline

Et hjem uden en hund - har mindre sjov i sneen....

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 05-02-01 20:33

Hej

Nogle rigtige gode råd. Dem vil jeg gerne støtte.

Jeg giver selv mine hunde ben rimeligt tit, og min ældste flat (han er godt 3
år), har aldrig haft tandsten eller andre problemer med tænderne, tilgængæld får
han altid meget ros for hans flotte tænder når vi er til dyrlæge.

BSE smitter forresten ikke hunde, det er hvad min dyrlæge siger (begge mine
dyrlæger).

Mvh

Jane

Jane Kiilerich