PC som Router
Fra : Calle.

Dato : 17-03-02 18:56

Hej
Findes der et godt freeware program der kan få en pc til at køre som router.

Calle

Fra : testpersonen

Dato : 17-03-02 19:00

"Calle." <Calle@jyde.dk> wrote in message
> Hej
> Findes der et godt freeware program der kan få en pc til at køre som
router.

Win XP har det inbygget ! Med firewall.. hvis du da altså har adgang til det
:)

Testpersonen

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 17-03-02 19:35

Der findes en gratis Linux baseret router som kører fra en diskette !!!!
(jeps èn floppydisk) - Jeg kan desværre ikke huske hvad den hedder !

Fra : Calle.

Dato : 17-03-02 22:16

"Uffe S. Callesen" <usc@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Der findes en gratis Linux baseret router som kører fra en diskette !!!!
> (jeps èn floppydisk) - Jeg kan desværre ikke huske hvad den hedder !

Det er jo lige sådan noget jeg skal have fat i. Er der ikke andre der kender
navnet?

Calle

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 17-03-02 22:27

> Det er jo lige sådan noget jeg skal have fat i. Er der ikke andre der
kender

http://www.coyotelinux.com/

/Kim

Fra : Per Bau

Dato : 17-03-02 22:29

> "Uffe S. Callesen" <usc@pc.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Det er jo lige sådan noget jeg skal have fat i. Er der ikke andre der
kender
> navnet?

Hej Calle,

Det kunne være denne der er komb. med firewall???

http://www.gnatbox.com/Pages/gblight.html

/Per

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 17-03-02 22:41

http://edge.fireplug.net/

http://www.zelow.no/floppyfw/index.html

http://lrp.steinkuehler.net/

Fra : Calle.

Dato : 18-03-02 12:40

> Det kunne være denne der er komb. med firewall???
>
> http://www.gnatbox.com/Pages/gblight.html
>
> /Per

Hej

Det ser ud til at det lige var det jeg søgte.
Har du mulighed for at give en kort beskrivelse af grundopsætningen i den,
da jeg ikke er helt inde i firewalls og routere

Calle

Fra : Calle.

Dato : 18-03-02 19:01

"Per Bau" <perbau@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kender
> >
> Hej Calle,
>
> Det kunne være denne der er komb. med firewall???

Hej
Under konfigurationen spørger den om min routers IP adresse, hvad skal jeg
skrive der, nar jeg har ADSL uden router?

Calle

Fra : Kim Jensen

Dato : 17-03-02 23:45

> Det er jo lige sådan noget jeg skal have fat i. Er der ikke andre der
kender
> navnet?

www.linuxrouter.org

Kim Jensen
newscaster.dk - nyheder i din TaskBar eller via email

Fra : Calle.

Dato : 18-03-02 01:52

"Kim Jensen" <kim@litewerx.dk> skrev i en meddelelse
> kender
>
> www.linuxrouter.org

Linket virker ikke

Calle

Fra : Kim Jensen

Dato : 19-03-02 00:53

> Linket virker ikke

Herfra gør det. (CC ADSL)

Ellers er der et mirror på:
http://www.psychosis.com/linux-router/

Fra : Hallgeir Fisketjøn

Dato : 18-03-02 12:31

"Calle." <Calle@jyde.dk> skreiv i

>Det er jo lige sådan noget jeg skal have fat i. Er der ikke andre der
>kender navnet?

Det var nok denne: <URL:http://www.zelow.no/floppyfw/>
han tenkte på.

--
- hallgeir

Fra : wheeeeeeee

Dato : 18-03-02 00:01

snip
> Der findes en gratis Linux baseret router som kører fra en diskette !!!!
> (jeps èn floppydisk) - Jeg kan desværre ikke huske hvad den hedder !

Findes der ikke noget med både router og shaping (deling af båndbredde når
flere deler en linje). Og må desuden gerne have webbaseret config og
firewall.

Er det for meget at forlange på en 1,44" disk? ;) HD kan måske gå, men det
er vigtigt at det er nemt at gå til uden at man skal være unix-haj.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-03-02 23:20

On Sun, 17 Mar 2002 18:56:06 +0100, "Calle." <Calle@jyde.dk>
wrote:

> Findes der et godt freeware program der kan få en pc til at køre som router.

Det kan vist alle de gratis Unix'er (Linux, FreeBSD, whatever).

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/