/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Windows XPs indbyggede firewall
Fra : Bjorn Jensen


Dato : 17-03-02 17:31

Hej

Er den indbyggede firewall i Windows XP Home DK eller UK versionen nok som
beskyttelse ?

Eller skal man slå den fra og bruge en freeware elle buyware som firewall
beskyttelse ?

Bjørn



 
 
Arcana (17-03-2002)
Kommentar
Fra : Arcana


Dato : 17-03-02 18:24

"Bjorn Jensen" <bjornjen@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c94c397$0$18512$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Er den indbyggede firewall i Windows XP Home DK eller UK versionen nok som
> beskyttelse ?

Nej, absolut ikke.

> Eller skal man slå den fra og bruge en freeware elle buyware som firewall
> beskyttelse ?

Klik på http://grc.com/lt/leaktest.htm (Gibson Research) og prøv hans
leak-test - der kan du med det samme se, om din firewall er "tæt".

For de lidt teknisk mindede anbefaler han Tiny Personal Firewall, som skulle
være den bedste (men ikke mest brugervenlige), og ellers anbefaler han
ZoneAlarm - begge er freeware. Derudover anmelder han kommercielle firewalls
(herunder XP's indbyggede) på siden http://grc.com/lt/scoreboard.htm.

Jeg bruger selv Norton Personal Firewall og McAffee antivirus.

--
Sikker surfing,
/arcana



StartLinket.dk (17-03-2002)
Kommentar
Fra : StartLinket.dk


Dato : 17-03-02 18:58

Arcana wrote in message:
> > Er den indbyggede firewall i Windows XP Home DK eller UK versionen nok
som
> > beskyttelse ?

> Nej, absolut ikke.

Hvad er der egentlig galt med den?
Man kan vælge at åbne forskellige porte og man kan vælge nogle andre
små-features.
Hvad er problemet så?
Den behøver vel heller ikke at kunne mere? (Jeg har ikke meget forstand på
firewall...)

--
M.v.h. Morten Jørgensen
BytteProgrammer & Portal
www.StartLinket.dk
ICQ# 102934933



Arcana (17-03-2002)
Kommentar
Fra : Arcana


Dato : 17-03-02 20:02

"StartLinket.dk" <admin@startlinket.dk> skrev i en meddelelse
news:3c94d915$0$60213$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvad er der egentlig galt med den?

Ifølge Gibson Research (du har ikke læst det link jeg postede???) laver den
ganske vist stealth, så din PC ikke kan ses FRA internet. Men den beskytter
IKKE mod udgående trafik. Læs mere på http://grc.com.

> Hvad er problemet så?
> Den behøver vel heller ikke at kunne mere? (Jeg har ikke meget forstand på
> firewall...)

Nej, hvis du er ligeglad med datasikkerhed, så...

--
Med venlig hilsen
/arcana



StartLinket.dk (17-03-2002)
Kommentar
Fra : StartLinket.dk


Dato : 17-03-02 21:14

"Arcana" wrote in message...
> Ifølge Gibson Research (du har ikke læst det link jeg postede???)

Er det dette link du snakker om?: http://grc.com/lt/scoreboard.htm

> laver den ganske vist stealth, så din PC ikke kan ses FRA internet.

Hmm... Det beskytter jo så også imod hackere...

> Men den beskytter IKKE mod udgående trafik.

Hvad skal der da også beskyttes imod?
Spionsoftware?

> Læs mere på http://grc.com.
> Nej, hvis du er ligeglad med datasikkerhed, så...

Hmm... Datasikkerhed?
Ved ikke lige hvad du mener...

--
M.v.h. Morten Jørgensen
BytteProgrammer & Portal
www.StartLinket.dk
ICQ# 102934933



Lars Stokholm (17-03-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 17-03-02 21:57

In dk.edb.system.ms-windows, StartLinket.dk wrote:

>>Men den beskytter IKKE mod udgående trafik.
>
>Hvad skal der da også beskyttes imod?
>Spionsoftware?

Ja, netop. Men jeg vil da absolut sige at XP's firewall er bedre end
slet ingen. Og den er da mindst ligeså god som en hardware firewall.
De kan jo heller ikke blokere for udgående trafik. Du skal bare lige
være klar over hvilke programmer du installerer, så er en anden
firewall ikke nødvendig.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

StartLinket.dk (17-03-2002)
Kommentar
Fra : StartLinket.dk


Dato : 17-03-02 22:23

"Lars Stokholm" wrote in message...
> Ja, netop. Men jeg vil da absolut sige at XP's firewall er bedre end
> slet ingen. Og den er da mindst ligeså god som en hardware firewall.
> De kan jo heller ikke blokere for udgående trafik. Du skal bare lige
> være klar over hvilke programmer du installerer, så er en anden
> firewall ikke nødvendig.

Men hvad er det egentligt at spionsoftware kan genere med?

--
M.v.h. Morten Jørgensen
BytteProgrammer & Portal
www.StartLinket.dk
ICQ# 102934933



Lars Stokholm (17-03-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 17-03-02 22:50

In dk.edb.system.ms-windows, StartLinket.dk wrote:

>> Ja, netop. Men jeg vil da absolut sige at XP's firewall er bedre end
>> slet ingen. Og den er da mindst ligeså god som en hardware firewall.
>> De kan jo heller ikke blokere for udgående trafik. Du skal bare lige
>> være klar over hvilke programmer du installerer, så er en anden
>> firewall ikke nødvendig.
>
>Men hvad er det egentligt at spionsoftware kan genere med?

Det var måske også lidt upræcist. Det er faktisk trojanske heste der
er problemet. Min fejl.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

StartLinket.dk (17-03-2002)
Kommentar
Fra : StartLinket.dk


Dato : 17-03-02 23:01

"Lars Stokholm" wrote in message...
> Det var måske også lidt upræcist. Det er faktisk trojanske heste der
> er problemet. Min fejl.

Okay, jeg har lige bestilt en ægte ip, pt. har jeg nemlig en uægte ip, da
jeg ligger bag en NAT router.
Så jeg glæder mig til at kunne sætte ftp og andet op og kunne streame over
internettet...
Men så skal jeg jo også bruge en firewall og jeg ville jo blive meget glad
hvis jeg kunne slippe for endnu et program som skulle starte op med
Windows...

--
M.v.h. Morten Jørgensen
BytteProgrammer & Portal
www.StartLinket.dk
ICQ# 102934933



Bjarne Duelund (17-03-2002)
Kommentar
Fra : Bjarne Duelund


Dato : 17-03-02 22:51


"StartLinket.dk" <admin@startlinket.dk> skrev i en meddelelse news:3c95092d$0$60191$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Ja, netop. Men jeg vil da absolut sige at XP's firewall er bedre end
> > slet ingen. Og den er da mindst ligeså god som en hardware firewall.
> > De kan jo heller ikke blokere for udgående trafik. Du skal bare lige
> > være klar over hvilke programmer du installerer, så er en anden
> > firewall ikke nødvendig.
>
> Men hvad er det egentligt at spionsoftware kan genere med?

Det kan fiske diverse passwords, nøglefiler til bankopkoblinger, alle dine
worddokumenter m.m.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>
!-! Remove _X_ from Email address


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste