problemer med k7s5a
Fra : J.Larsen

Dato : 17-03-02 16:45

For et par måneder siden købte jeg en computer med et K7S5A bundkort (900
mHz Duron). Den kører fint det meste af tiden men "fryser" af og til.

Jeg prøvede først med TNT2 AGP kort, men maskinen frøs allerede under
opstarten, selvom jeg installerede både Windows og bundkort- og skærmdrivere
om flere gange. Kortet er nu byttet til Geforce2 mx400 pci. Maskinen
"fryser" stadig en gang i mellem (vandret tynd streg 1/3 fra toppen af
skærmen). Nyeste driver er downloaded til skærmkortet.

For sjov installerede jeg et gammelt 4mb Matrox mystique skærmkort for at
teste selve computeren, og jeg kunne ikke få computeren til at "fryse",
selvom jeg kørte en hel weekend med det.

Er det min BIOS, som skal opdateres (flash)? Er bundkortet generelt dårligt?
Eller er det skærmkortet?

Gode råd modtages gerne.

venlig hilsen
J.Larsen

Fra : Jesper

Dato : 17-03-02 16:54

Hvor man watt er din strømforsyning på ?

Mvh Jesper

Fra : J.Larsen

Dato : 17-03-02 17:12

"Jesper" <32768bytes@REMOVEbigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Hvor man watt er din strømforsyning på ?
>
> Mvh Jesper

300 Watt

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 17-03-02 17:18

> Er det min BIOS, som skal opdateres (flash)? Er bundkortet generelt dårligt?
> Eller er det skærmkortet?

Det kan være en defekt AGP port. Prøv med andre grafikkort. Jeg har et
soltek 75-KAV, som fik en defekt AGP-port, der fik grafikkortene til at
brænde af. Så jeg futtede 2 grafikkort af under test :(. (Så test kun med
grafikkort du kan undvære, eller som har garanti

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 17-03-02 17:22

J.Larsen wrote:

<snip>
> Er det min BIOS, som skal opdateres (flash)? Er bundkortet
> generelt dårligt? Eller er det skærmkortet?
<snip>

Prøv med nyeste BIOS, den skulle løse en hel del problemer
ifølge en forhandler jeg talte med for nylig...

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.