MS Windows
briani 27239
Geninstallering af DirectX i Windows XP Pr~
Fra : StartLinket.dk

Dato : 17-03-02 15:59

Findes der ingen måde i Windows XP Pro. at man kan geninstallere DirectX?

--
M.v.h. Morten Jørgensen
BytteProgrammer & Portal

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-03-02 19:40

In dk.edb.system.ms-windows, StartLinket.dk wrote:

>Findes der ingen måde i Windows XP Pro. at man kan geninstallere DirectX?

Prøv at afinstallere det med dette program:
<http://www.geocities.com/firecat182/>

Og installer det så igen.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : StartLinket.dk

Dato : 17-03-02 20:00

"Lars Stokholm" wrote in message...
> Prøv at afinstallere det med dette program:
> <http://www.geocities.com/firecat182/>

Det er jeg ikke meget for. Microsoft så have lavet en måde at man kan gøre
det på.

> Og installer det så igen.

Og der er også noget med at Windows XP skulle være 100% lige glad med om man
installerede det igen.
Det vil ikke lægge filerne ind...

--
M.v.h. Morten Jørgensen
BytteProgrammer & Portal

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-03-02 20:27

>Det er jeg ikke meget for. Microsoft så have lavet en måde at man kan gøre
>det på.

Ok, det må du om :)

>Og der er også noget med at Windows XP skulle være 100% lige glad med om man
>installerede det igen.
>Det vil ikke lægge filerne ind...

Fra Microsoft:
"DirectX 8.1 is a system component and cannot be uninstalled. If there
is a problem with the DirectX install, it can normally be resolved by
shutting down all running applications and reinstalling."

Så du kan altså prøve at lukke alt hvad der er at lukke, og så
installere igen.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : StartLinket.dk

Dato : 17-03-02 21:21

> [...]
> shutting down all running applications and reinstalling."
>
> Så du kan altså prøve at lukke alt hvad der er at lukke, og så

Jeg har læst et sted at Windows XP er 100% ligeglad med om man sletter eller
installerer DirectX selv, for den vil bare ikke slette eller ændre filerne!
Så det jeg leder efter er en måde i Windows XP at man kan geninstallere det
ved...
Det MÅ der være. Og hvis ikke, så er jeg ligeglad!

--
M.v.h. Morten Jørgensen
BytteProgrammer & Portal

Fra : TJ

Dato : 17-03-02 21:59

> Det MÅ der være. Og hvis ikke, så er jeg ligeglad!
Så så, Lars prøver jo at hjælpe, så du lyder lidt utaknemlig på denne måde
mvh Thomas

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 17-03-02 22:04

"StartLinket.dk" <admin@startlinket.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
geninstallere det
> ved...
> Det MÅ der være. Og hvis ikke, så er jeg ligeglad!

Er det fordi der er beskadigede filer i DirectX ?
Prøv evt. sfc /scannow fra Kommandoprompt.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.
Nyt: http://www.wintip.dk/guides/fdisk/

Fra : StartLinket.dk

Dato : 17-03-02 22:25

"Johnny Nielsen" wrote in message...
> Er det fordi der er beskadigede filer i DirectX ?
> Prøv evt. sfc /scannow fra Kommandoprompt.

Jeg tror bare at jeg dropper det her...
Jeg har prøvet at installere Windows 2000 versionen af DirectX 8.1 og så må
man håbe at det hjælper.
Ellers venter jeg bare på en ny version i Windows Update.

--
M.v.h. Morten Jørgensen
BytteProgrammer & Portal

Fra : Madsen

Dato : 17-03-02 22:37

StartLinket.dk skrev:

> Jeg har prøvet at installere Windows 2000 versionen af DirectX 8.1
> og så må man håbe at det hjælper.

Næppe nogen god idé. Der er sikkert en grund til at MS laver flere
forskellige versioner af DirectX, afhængig af hvilket styresystem
man kører med.

Madsen.

Fra : StartLinket.dk

Dato : 17-03-02 23:02

"Madsen" wrote in message...
> Næppe nogen god idé. Der er sikkert en grund til at MS laver flere
> forskellige versioner af DirectX, afhængig af hvilket styresystem
> man kører med.

Det var derfor at jeg gerne ville have hjælp til at finde den der funktion
så man kunne geninstallere det...

--
M.v.h. Morten Jørgensen
BytteProgrammer & Portal

Fra : Madsen

Dato : 18-03-02 00:39

StartLinket.dk skrev:

> Det var derfor at jeg gerne ville have hjælp til at finde den der
> funktion så man kunne geninstallere det...

Der er, som tidligere nævnt i tråden, ikke mulighed for at afinstallere
DirectX. Du kan geninstallere oveni, eller du kan prøve at køre en 'sfc
/scannow' i en kommandoprompt, men ellers ikke.
Jeg har tidligere læst om metoder til at afinstallere DirectX, men der
er vist ikke ret mange af metoderne der er besværet værd.

<http://makeashorterlink.com/?T57712B8>

Madsen.