MS Windows
briani 27239
Home edition vs. professional
Fra : Peter Hansen

Dato : 17-03-02 15:46

Er der nogen som ved eller har erfaringer med om win xp home edition er
bedre end win xp prof., hvad angår spil,og alle de ting som man bruger en
hjemmecomputer til?

Eller hvis der var en som kender en side hvor man kan læse fordelene, ved
home edition fremfor win xp prof

Fra : Steen B

Dato : 17-03-02 17:28

On Sun, 17 Mar 2002 15:45:41 +0100, "Peter Hansen"
<peteradsl@hansen.mail.dk> wrote:

> [...]
>hjemmecomputer til?
>
>Eller hvis der var en som kender en side hvor man kan læse fordelene, ved

tror ikke der er nogen fordel ved home frem for pro, nærmere omvendt
da der er fjernet nogle ting i home, kan ikke lige huske hvad. mener
det er noget med netværket og filsystemet
/steen

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-03-02 21:32

Peter Hansen wrote:
> Er der nogen som ved eller har erfaringer med om win xp home edition er
> bedre end win xp prof.

Ifølge noget jeg læste på microsoft.com før Windows XP blev frigivet er
Microsoft meget stolte over en helt ny ting i Windows XP: Du mister ikke
noget, ved at købe en dyrere version.
Dvs. *alt* hvad der er i home edition er også i pro.

Men det kan da godt være, at der har sneget sig noget ind alligevel, hvad
ved jeg.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-03-02 17:16

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev:
> [...]
> ny ting i Windows XP: Du mister ikke noget, ved at
> købe en dyrere version.
> Dvs. *alt* hvad der er i home edition er også i pro.

Det tror jeg ikke, Home Edition er til hjemlig brug (eller
hvad det kaldes!) og Professional er til brug i større
netværk. Personligt har jeg selv Pro versionen, da der er
bedre sikkerhed hvad angår netværk og muligvis også i
filstrukturen.

I Home Ed. kan man fx. ikke tillade adgang til en bestemt
bruger, det er enten eller.

Mvh.
Mikael

Fra : Henrik Walther

Dato : 18-03-02 17:27

On Sun, 17 Mar 2002 15:45:41 +0100, "Peter Hansen"
<peteradsl@hansen.mail.dk> wrote:

>Eller hvis der var en som kender en side hvor man kan læse fordelene, ved
>home edition fremfor win xp prof

Der er ikke nogen fordele ved at køre Home fremfor PRO, men omvendt se
hvilke her:

http://www.ntfaq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=20536

Henrik Walther

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 18-03-02 20:38

http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_home_pro.asp

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.: