Øv, Ludvig til dyrlæge
Fra : Mette Svangren

Dato : 17-03-02 13:13

Øv, øv og atter øv!
Vi er netop hjemvendt fra et weekendbesøg hos min mor, blot for at finde en
meget forpint Ludvig, der slet ikke støtter på det ene bagben og generelt er
rigtig skidt!
Og værst er næsten, at han sandsynligvis har haft det dårligt siden fredag.
Da vi skulle køre fredag aften, ville jeg have ham ind, og han lå da og sov
i sin kasse ude i værkstedet. Da jeg ville tage ham op, blev han meget sur,
så jeg tog bare hele kassen og stillede ind i entreen, hvorpå vi kørte. Det
er klart for mig nu, at jeg ikke måtte tage ham op af kassen, fordi det
gjorde enormt ondt! Men jeg havde selvfølgelig travlt og tog det bare for
hans sædvanlige "Hey, la' lige være, jeg sover lige så godt". Øv, hvor er
jeg sur på mig selv over, at jeg ikke fik læst hans signaler rigtigt!

Så nu er han ved dyrlægen, i narkose for at få taget røntgenbilleder, da der
ikke var noget entydigt at se "udvendigt". Vi skal hente ham i aften, inden
de lukker...
Øv og øv og atter øv, hvor er sådan noget bare dumt...

MVH Mette og Alladin, der er enormt frustreret, fordi Ludvig jo ikke har
villet leget hele weekenden, hvor de endda har været alene hjemme.

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 17-03-02 13:39

"Mette Svangren" <svangut@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> meget forpint Ludvig, der slet ikke støtter på det ene bagben og generelt er

Øv da. Stakkels Ludvig. Og stakkels jer. Puh det er nok noget af det
værste - at katten kommer noget til mens man er på ferie så man ikke
opdager det. Så kan man rigtigt ha' dårlig samvittighed - men husk,
det kunne også være sket lige efter at I var taget på arbejde. Så var
det selvfølgelig ikke en hel weekend, men min pointe er at man jo
(desværre) ikke kan være hjemme ved kattene hele tiden.

Så god bedring til Ludvig, jeg håber ikke det er noget værre en en
forstrækning.

Og knus til dig, Mette. Vi krydser fingre herfra.

Hilsen
Lisbeth
og trøstespin fra Bøv, Jack og Phumba.

Fra : Mette Svangren

Dato : 17-03-02 14:04

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så god bedring til Ludvig, jeg håber ikke det er noget værre en en
> forstrækning.
>
> Og knus til dig, Mette. Vi krydser fingre herfra.

Ak og ve, dyrlægen har lige haft ringet. Det er desværre et meget
kompliceret brud, som han ikke selv kan ordne. Det kræver operation for at
få sat et søm eller lign. i. Og så taler vi også en udgift på 4-5000,-.
Behøver jeg at sige, at vi er helt i kulkælderen lige nu, og regner som gale
på, hvor og om vi kan skaffe de penge. Desværre er jeg løbet tør for SU,
søger job som en gal (desværre indtil videre uden held) og er ikke
kontanthjælpsberettiget! Så vi har absolut intet at rutte med for tiden.
Så er det selvfølgelig nu, man ærgrer sig over ikke at have oprettet en
forsikring til kattene...men det hjælper jo ikke at bebrejde sig selv nu.

Med kede-af-det-hilsener Mette

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-03-02 14:29

"Mette Svangren" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
for at
> få sat et søm eller lign. i. Og så taler vi også en udgift på

Selvfølgelig er I nede i kulkælderen .. det ville jeg også være .. men
jeg synes der er mange andre ting end økonomi der spiller ind .. for
det første chancerne for at Ludvig virkelig bliver rask og uden
men/smerter efter operationen .. og jeg ville i sådan en situation
have dyrlægens "garanti" for at operationen ville give Ludvig et liv
uden smerter eller men efter brud og operation .. for et liv med
smerter kan man ikke byde en kat ... Ludvigs alder og helbredstilstand
generelt ville jeg også tage op til overvejelse inden jeg besluttede
mig for operation og ja det økonomiske spiller også en mega stor rolle
.... men man kan altså i mange tilfælde få en afdragsordning med
dyrlægen og det er jo et forsøg værd .. men synes også I skulle tage
en samtale med dyrlægen og høre hans syn på situationen og
helbredelsesmuligheder efter en operation .. og om en sådan operation
med garanti vil lykkes .. altså generelt tage en samtale med dyrlægen
og høre hans mening om hvad der vil være den bedste løsning ikke for
katten ..

Tænker på jer og sender trøstekram fra Ami .. og lov mig nu at du
ikke har dårlig samvittighed over ikke at have læst Ludvigs signaler i
fredags .. dårlig samvittighed kan du ikke bruge til en disse ..

Fra : marianne hellemose

Dato : 17-03-02 18:15

Hej Mette
I 2000 blev der stiftet en fond hvor folk kan søge om hjælp til
dyrlæge-regninger. ansøgning skal være
vedlagt udgiftsbilag for behandlingens art og omfang
og man skal dokumentere sin indkomst.
ansøgning sendes til:
Jytte & Knud Vagn Thoustrup Nielsens Fond
v/ dyrlæge Vibeke Korup
Uhresøvej 23
7500 Holstebro
der er en notits i dyrefondet's blad hunde-Journalen
nr. 1 februar/marts 2002

knus/miauv fra os
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : Camilla Baird

Dato : 17-03-02 19:15

Marianne,
Kan man læse mere om denne fond på nettet et sted?
mvh Camilla

Fra : marianne hellemose

Dato : 17-03-02 21:13

Hej Camilla
Jeg ved det ikke, men det er da muligt at der er noget
på dyrefondet's hjemmeside, www.dyrefondet.dk
jeg huskede bare at jeg havde set det i hundejournalen,
min dyrelæge har altid en stak af det nye nummer liggende
som man så kan tage.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-03-02 01:30

d. 17/03/02 14:03 skrev Mette Svangren på svangut@hotmail.com i artiklen
3c949427$0$67008$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Ak og ve, dyrlægen har lige haft ringet. Det er desværre et meget
> kompliceret brud, som han ikke selv kan ordne. Det kræver operation for at
> få sat et søm eller lign. i. Og så taler vi også en udgift på 4-5000,-.

Årh, den arme mis. Jeg håber meget I finder en løsning.

--
Mange hilsner fra Ann R
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-03-02 14:10

"Mette Svangren" <svangut@hotmail.com> writes:

> [...]
> meget forpint Ludvig, der slet ikke støtter på det ene bagben og generelt er

Ja, det er nemt at bebrejde sig selv sådan noget, men i stedet for må
du hellere sende positive tanker til den stakkels Ludvig..

> [...]
> de lukker...
> Øv og øv og atter øv, hvor er sådan noget bare dumt...

Vi her krydser fingre og poter for snarlig helbredelse..

> MVH Mette og Alladin, der er enormt frustreret, fordi Ludvig jo ikke har
> villet leget hele weekenden, hvor de endda har været alene hjemme.

Nåe stakkels Alladin også..
Stort trøstespinbrum til Alladin

Og et stort trøstespinbrum til Ludvig fulgt af en hel masse positive
tanker...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Birgitte

Dato : 18-03-02 08:57

Hej Mette
Håber I kunne finde en løsning ang. betalingen.
Held og lykke.
Missekram fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 18-03-02 09:13

Hej Mette.

Jeg føler virkelig med jer alle. Det er ikke nemt at stå i en sådan
situation. Jeg håber at tingene vil løse sig på den bedst mulige måde og
at Ludvig igen bliver frisk til at hoppe rundt sammen med Alladin.

Jeg har selv stået i en situation med en syg kat ( sten i urinrøret ) hvor
jeg ikke havde råd til at gøre ham rask. Jeg måtte lade ham sove ind og
det havde jeg det virkelig dårligt med. Jeg vil for ingenting i verden se
jer stå i den situation, så jeg krydser alt hvad der krydses kan for at
Ludde skal blive rask igen

Held og lykke.

Knus fra Betina, som stadig savner sin Alladin... *SS*

Fra : Mette Svangren

Dato : 18-03-02 10:14

"Betina Jørgensen /LO-Skolen" <bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk> skrev
i en meddelelse
> [...]
> Ludde skal blive rask igen
>
> Held og lykke.
>
> Knus fra Betina, som stadig savner sin Alladin... *SS*

Hej Betina

Tja, jeg tror, Alladin også kunne bruge dit selskab i disse dage. Han går og
leder efter Ludde og keder sig helt tydeligt gudsjammerligt.

Ludvig bliver her til formiddag overført til Vejle Dyrehospital, hvor de så
forhåbentlig kan operere ham i løbet af dagen. Ang. det økonomiske var det
aldrig et reelt valg for os at få ham aflivet. Jeg nægter ganske enkelt at
aflive en blot 11 måneder gammel og ellers supersund og frisk kat af
økonomiske grunde. Så vi brugte anledningen til at få gået skatten igennem,
og Heini skal heldigvis have en hel del tilbage, så det bliver det, der
financierer dyrlægeregningen.

Dyrlægen, der i går stillede diagnosen, mener at Ludvig kan blive
fuldstændig rask igen. Han havde blot ikke selv faciliteterne til at ordne
et brud af den type. Det skal sandsynligvis stabiliseres med søm eller
metalplader.

Så nu krydser vi fingre og takker for medfølelsen fra jer alle

MVH Mette

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 18-03-02 11:25

> Dyrlægen, der i går stillede diagnosen, mener at Ludvig kan blive
> fuldstændig rask igen.

Det glæder mig at høre .. med den alder og i betragtning af at han
ellers er en sund og rask kat og med dyrlægens mening taget i
betragtning ville jeg helt sikkert også vælge operation .. held og
lykke med Ludvig ..

Masser af godbedringhils fra Ami

Fra : Kate

Dato : 18-03-02 15:46

Hej Mette

Åhh, hvor er det godt at Ludvig får en chance.
Jeg kan 100% forstå dig, jeg havde heller ikke ladet økonomien bestemme
om min kat skulle leve eller dø, så hellere sætte mig i bundløs gæld.
At Ludvig kan blive helt rask er jo det vigtigste. Har i overhovedet
nogen idé om hvordan han kunne komme så galt afsted den lille stakkel?
Kan iøvrigt godt forstå Alladin, han forstår jo ikke at Ludvig kun er
væk for en tid.

Kate

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 18-03-02 10:37

svangut@hotmail.com writes:
> [...]
>igennem,
>og Heini skal heldigvis have en hel del tilbage, så det bliver det, der

Det er jeg virkelig glad for at høre, og held og lykke med det hele *SS*