MS Windows
briani 27239
Sort skærm efter 15 minutter ?
Fra : Mogens

Dato : 17-03-02 13:13

Hej

Er der nogen der kan give et bud på hvorfor min computer
er begyndt at gå i sort efter ca 15 minutter ?
Den har gjort det i en 3-4 dage nu og hver gang er jeg
nødt til at resette den for at komme videre.

Det sker selvfølgelig kun når jeg lige er væk fra maskinen,
så det kunne tyde på en eller anden energisparefunktion
der ikke helt virker.

Det er ikke fordi den går ned, for diverse opgaver eller
downloads bliver ved med at køre. Det ser nærmest ud
som en pauseskærm der ikke virker, men pauseskærmen
er sat til 1 time og alle de andre strømbesparende ting
er slået helt fra. ( HD og system standby )

Jeg kører Windows 98 på en 1400 MHz AMD maskine
med 512 MB RAM

Nogen bud på hvad der er galt ?

På forhånd tak

Mvh Mogens

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 18-03-02 20:16

On Sun, 17 Mar 2002 13:12:48 +0100, Mogens
<moveng@portalen.no> wrote:

> [...]
>er begyndt at gå i sort efter ca 15 minutter ?
>Den har gjort det i en 3-4 dage nu og hver gang er jeg
>nødt til at resette den for at komme videre.

[klip]

>Jeg kører Windows 98 på en 1400 MHz AMD maskine
>med 512 MB RAM

Min "gamle" PC med AMD K6-II 550 MHz/256 MB RAM/Win 98
begyndte på et tidspunkt at opføre sig sådan som du
beskriver (jeg ved dog ikke om der overhovedet var liv i
den, når det skete - der var kun én udvej: Reset).

Årsagen var overhedning af processoren pga. dårlig
varmeafledning til kølefinne/blæser.

Kunne noget lignende være årsagen hos dig?

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Mogens

Dato : 18-03-02 20:47

On Mon, 18 Mar 2002 20:15:42 +0100, Gert Søgaard Jensen
<nospam@gert-soegaard-jensen.dk> wrote:

> [...]
>
>Årsagen var overhedning af processoren pga. dårlig
>varmeafledning til kølefinne/blæser.
>
>Kunne noget lignende være årsagen hos dig?

Nej, min CPU kommer aldrig over 45°C så det er næppe
derfor. Desuden sker det kun når maskinen ikke laver
noget særligt og kun hvis jeg er væk en 10-15 minutter,
altså mere som om det er en screensaver der er ged i.
Var det varme skulle det vel kunne ske når som helst.

Men jeg har prøvet at ændre opsætning på min screensaver
( en Windows 98 egne ), både slå den helt fra og sætte den
til 1 minut. Ingen af delene ændrer noget. Står maskinen
i ca15 minutter går den i sort.

Jeg har også tjekket instillingerne til energisparende
funktioner og slået alt fra, så jeg fatter simpelthen
ikke hvad der sker. Maskinen er ikke gået ned, for er
der en download igang kan jeg se på mit modem at
der stadig er aktivitet. Det er der ikke når maskinen
af og til går ned.

Mvh Mogens