MS Windows
briani 27239
Hvilken Adware ?
Fra : Sune

Dato : 17-03-02 12:56

Hej

Når jeg browser med min IE får jeg skiftet en del grafik (reklamer) ud
med andre tilfældige reklamer. Jeg er kommet frem til at det må være
en slags adware.

Det eneste obskure program jeg har haft installeret er Morpheus som nu
er afinstalleret igen. Desuden har jeg kørt programmet Ad-Ware som
intet har fundet.

Er her nogen som har et bud på hvordan jeg kommer af med de
irriterende reklamer?

Mvh
Sune

Fra : ~~Martin~~

Dato : 17-03-02 14:45

Er der oppe i værktøjslinien disse reklamer er?
Hvis dette er tilfældet, så skal du ind i registreringsdatabasen og fjerne
det manuelt.
Det ligger sikkert i hkey_local_machine\software\Microsoft\Internet
explorer\toolbar.

-Martin

Fra : Sune

Dato : 17-03-02 21:07

On Sun, 17 Mar 2002 14:44:50 +0100, "~~Martin~~" <boeuf@omk.dk> wrote:

>Er der oppe i værktøjslinien disse reklamer er?

Nej.

Jeg får blot udskiftet en del webreklamer med andre reklamer.
Disse webreklamer ødelægger siderne da de jo ikke er tilpasset til
designet på de websider jeg besøger.

Jeg kan se i html'en at de 'forkerte' reklamer ikke burde være der, da
html'en henviser til de korrekte webreklamer som burde være på
siderne.

De åndssvage er at når jeg klikker på de 'forkerte' reklamer havner
jeg på de sider de 'originale' reklamer henviser til. Så hele ideen
med at vise mig de 'forkerte' går tabt.

Ganske underligt.

UPDATE:
Efter at have 'efterforsket' det lidt, ser det ud som om at min
browser (IE 6) nogengange overfører webreklamer fra den forudgående
side jeg har besøgt til de kommende sider.

Hvis jeg eksempelvis går ind på cnn.com er der reklamer fra Time
Magazine. Hvis jeg efterfølgende går ind på berlingske.dk ser jeg
eksempelvis den samme reklame 'strakt' for at passe i et nyt reklame
vindue på berlingske.dk.

Hvis jeg klikker på time magazine reklamen havner jeg på
dendanskebank.dk som i øjeblikket kører en reklame på berlingske.

Strange!

Mvh
Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-03-02 21:53

In dk.edb.system.ms-windows, Sune wrote:

<snip>
> [...]
>
>Hvis jeg klikker på time magazine reklamen havner jeg på
>dendanskebank.dk som i øjeblikket kører en reklame på berlingske.

Har du overvejet at installere et program som fjerner reklamerne fra
siden. Der findes et udmærket gratis program kaldet WebWasher. Det er
ret avanceret, men de fleste indstillinger giver sig selv. Det virker
ikke under Windows XP (efter sigende). Adressen er webwasher.com.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Sune

Dato : 17-03-02 23:24

Hm. Har prøvet det for mange år siden.
Men jeg kører XP

Mvh
Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-03-02 19:35

In dk.edb.system.ms-windows, Sune wrote:

<snip>
>Det eneste obskure program jeg har haft installeret er Morpheus som nu
>er afinstalleret igen.

Hvis du var glad for programmet, så kan du roligt installere det igen.
Morpheus er netop kendt for ikke at indeholde spyware.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Sune

Dato : 17-03-02 21:07

On Sun, 17 Mar 2002 19:35:03 +0100, Lars Stokholm
<larsstokholm@mail.dk> wrote:

>Hvis du var glad for programmet, så kan du roligt installere det igen.
>Morpheus er netop kendt for ikke at indeholde spyware.

Ok, tak.
Men programmet var ikke særligt overbevisende...

Mvh
Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-03-02 21:49

>Ok, tak.
>Men programmet var ikke særligt overbevisende...

Nej, det er så noget andet, og der er jeg helt enig :)

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-03-02 21:54

> [...]

>intet har fundet.
>
>Er her nogen som har et bud på hvordan jeg kommer af med de

Har du prøvet at tømme din cache?

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Sune

Dato : 17-03-02 23:26

On Sun, 17 Mar 2002 21:53:43 +0100, Lars Stokholm
<larsstokholm@mail.dk> wrote:

>Har du prøvet at tømme din cache?

Har lige prøvet men det hjælper ikke.

Hmmm. Måske man skulle ghoste sin disk?

Mvh
Sune

Fra : scn

Dato : 17-03-02 23:35

"Sune" <december2001@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:rn099ug60u08itho2eaakp866071o7e12i@4ax.com...

> [...]
> intet har fundet.
>
> Er her nogen som har et bud på hvordan jeg kommer af med de

Mærkeligt at andre ikke har nævnt Ad-aware
det er et kanon program, som kan finde "det meste"
http://www.lavasoftusa.com
Virker under 9x/ME/NT40/XP og 2000

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Invisible Man

Dato : 18-03-02 09:03

"scn" <scn@falsk-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mærkeligt at andre ikke har nævnt Ad-aware
> det er et kanon program, som kan finde "det meste"
> http://www.lavasoftusa.com
> Virker under 9x/ME/NT40/XP og 2000

Det gjorde han selv, han nævnte at han havde prøvet at køre programmet med
uden held...

---i.m.

Fra : scn

Dato : 18-03-02 09:33

"Invisible Man" <invisible_man@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:a74703$1mmf$1@news.cybercity.dk...

> "scn" <scn@falsk-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det gjorde han selv, han nævnte at han havde prøvet at køre programmet med
> uden held...

Ups, jeg var vist for træt
> ---i.m.

mvh Søren

Fra : Jakob M

Dato : 18-03-02 19:20

> Er her nogen som har et bud på hvordan jeg kommer af med de
> irriterende reklamer?

Det skulle vel ikke være LOP ?.
http://www.hardforum.com/showthread.php?s=&threadid=352952

Mvh