Parsing af CSV-fil
Fra : Anders

Dato : 17-03-02 11:56

Hej,

Jeg er igang med at lave mit eget lille adressekartotek på mit site, og vil
i den forbindelse gerne importere en CSV-fil fra Outlook. Formatet er som
følger:
"First Name","Last Name","Home Street","Home City","Home Postal Code","Home
Phone","Mobile Phone","E-mail Address"

Jeg kunne godt tænke mig at få felterne ind i et Array, men kan ikke
umiddelbart finde ud af det. Er er der nogen, som kan hjælpe?

Scriptet skal blandt andet tage hensyn til, at felter kan være tomme. Dette
markeres blot med: ,,

Anders

Fra : Mads Møllegaard

Dato : 17-03-02 12:09

jeg ville kigge lidt nærmere på :
http://www.php.net/manual/en/function.explode.php

// mads @ www.startout.dk

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 17-03-02 12:27

> Jeg kunne godt tænke mig at få felterne ind i et Array, men kan ikke
> umiddelbart finde ud af det. Er er der nogen, som kan hjælpe?

Hvis felterne kan indeholde et ',' bør du kigge på preg_split().

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 17-03-02 13:15

http://dk.php.net/manual/en/function.fgetcsv.php

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Anders

Dato : 19-03-02 11:19

> http://dk.php.net/manual/en/function.fgetcsv.php

Tak for hjælpen, det var lige var jeg havde i tankerne.

- Anders