Godfather III (SPOILER)
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 17-03-02 08:35

Jeg har netop set Godfather-trilogien for første gang og det var tydeligt at
part III skilte sig ud fra de andre, selvom den helt sikkert kan måle sig
med de to andre. Der er dog et par af skuespilpræstationerne som jeg finder
noget haltende. Bl.a. Michaels datter, Mary, som "tilfældigvis" spilles af
Sofia Coppola, Francis Ford Coppolas (Instruktøren) datter. På IMDb har jeg
set at Winona Ryder oprindeligt var tiltænkt denne rolle, og jeg vil tro at
hun kunne have gjort den mere interessant end Coppola gjorde. Ligeledes
synes jeg at Tony Corleone (operasangeren) var noget karakterløs og vattet
spillet.

Ellers er Al Pacino jo fantastisk i denne film som i de to foregående og han
portrætterer Michael godt overfor den krakelerende Corleonefamilie hvor
Connie pludselig får mere og mere at skulle have sagt (giver ordrer uden om
Michael) og stadig kører af den gamle "eye for an eye"-linie og den vattede
Vincent der gerne vil være Don (og bliver det), men mest virker som en
forbryder og ikke som en værdig arvtager for Michael og Vito.

Ellers kan man sige om part III (også i en hvis grad part II), at den er
fasttømret med de to foregående film - det er alligevel sjældent at en film
vil virke så forkert og forvirrende hvis den står alene i forhold til hvis
den ses i sammenhæng med sine forgængere (jeg så dem heldigvis i
rækkefølge). Men det har Coppola naturligvis valgt og det kan selvfølgelig
have sine værdier, men mange instruktører sætter en ære i at lade filmene
stå hver for sig. I dette tilfælde tror jeg dog jeg er glad for Coppolas
valg.

I øvrigt en rigtig god slutning på en fantastisk trilogi!

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 17-03-02 18:58

Kunne ikke være mere enig
Morten
morten@NOSPAMbowman.dk

Fra : Per Kristensen

Dato : 18-03-02 08:54

"Mikkel Selsøe Sørensen" <selsoe@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> valg.
>
> I øvrigt en rigtig god slutning på en fantastisk trilogi!

Jeg syntes faktisk at 3'eren er MINDST ligeså god som de to første. Den er
ikke så lang, og der sker mere i den.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 18-03-02 10:03

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message
> Jeg syntes faktisk at 3'eren er MINDST ligeså god som de to første. Den er
> ikke så lang, og der sker mere i den.

Jeg tør næsten ikke sige det, men jeg er enig. Jeg forstår ikke helt hvorfor
3'eren er så hadet blandt mange. Den er ikke helt i stil med de første to,
men det synes jeg ikke den behøver at være. Jeg havde også gerne set mig fri
for nepotismen (Copoloas datter) men alt i alt ødelægger hun ikke filmen. et
værste ved filmen er i mine øjne Pacinos hår!

Joakim

Fra : Kefka

Dato : 18-03-02 11:04

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> wrote in message
> [...]
et
> værste ved filmen er i mine øjne Pacinos hår!

Nja, helt på højde med de to første synes jeg er en overdrivelse, men det
ændrer ikke på det faktum, at jeg også mener at 3´eren holder på mange
måder. Historien synes jeg er god ligeså slutningen.

De største problemer ved filmen, synes jeg, måske ikke overraskende, er
Sofia Coppola og det at George Hamilton er med i stedet for Robert Duvall.

Sofia Coppolas præstation står i skyggen af hendes enorme næse, og jeg kan
ikke helt tage det seriøst, at man ikke kunne få Robert Duvall med i den
sidste film.