MS Windows
briani 27239
Jeg bliver sindsyg: Reinst. af Win2000
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 17-03-02 02:08

Hej NG!

JEG BLIVER SINDSYG!!!! Og hvor føler jeg mig dum!!!

Here it is:

Jeg har en Win200 maskine, der har været udsat for vores alle sammens kære
nimda-virus. Det har medført at en hel bunke exe-filer ikke længere virker -
Hvilket jo igen betyder at en hel bunke programmer ikke virker.. Øvøv! Men
den er ved at være rimelig rodet og langsom, så en formattering ville ikke
være dårlig anyway...

Så er det jo at jeg vil lave en "format c:" og så starte forfra! Men hvordan
faen gør man nu det???
Jeg plejer at bruge en Win98 startdiskette til det, men nu har jeg altså
ikke længere nogen W98 maskine at lave en startdisk på! Og så er det jo
altså at jeg står i et dilemma!

Min Win2000pro CD kan der tilsyneladende ikke bootes fra. Det kan der godt
fra min W98 CD, og når den så starter op kan jeg smide Win2000 CDen i, og så
gå ind i \i386 og køre WINNT. Men her får jeg ingen muligheder for at
formatere???

Kort sagt: HVORDAN HELVEDE FORMATERER JEG LETTEST MIT DREV OG SMIDER W2000
PÅ IGEN UDEN AT HAVE EN WIN98 BOOTDISK????

Håber på svar
Lasse

Fra : Nikolaj Klint Kistor~

Dato : 17-03-02 02:34

Hej Lasse

Prøv at læse følgende link.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q250456#4

Med venlig hilsen
Nikolaj

Fra : Madsen

Dato : 17-03-02 02:45

Lasse Rønlev skrev:

> Så er det jo at jeg vil lave en "format c:" og så starte forfra!
> Men hvordan faen gør man nu det???

Kommer an på om du kører FAT32 eller NTFS på disken.

http://www.bootdisk.com ? (Hvis det er et FAT32-drev du vil formatere.)

> [...]
> Win2000 CDen i, og så gå ind i \i386 og køre WINNT. Men her får
> jeg ingen muligheder for at formatere???

Har du prøvet at starte en installation af Win2000 fra \i386-mappen?
Et stykke inde i installationen burde du blive spurgt om du ønsker at
formatere drevet.

> Kort sagt: HVORDAN HELVEDE FORMATERER JEG LETTEST MIT DREV OG
> SMIDER W2000 PÅ IGEN UDEN AT HAVE EN WIN98 BOOTDISK????

Du behøver ikke at råbe.

Prøv at starte installationen fra Win2000-cd'en og vælg at formatere
drevet. Hvis det svigter så kør MAKEBT32.EXE fra mappen BOOTDISK på
cd'en. Her kan du lave nogle bootdisketter som du så efterfølgende
starter pc'en op på og kører installationen fra. Vælg så at formatere
når du bliver spurgt om det.

Madsen.