WinXPpro - 100Mb LAN - genstart - Langsom ~
Fra : iLotG_

Dato : 17-03-02 00:23

Jeg har lidt bøvl med WinXPpro på mit netværk, som er oprettet som
arbejdsgruppe - altså et anarkistisk netværk uden domæne. Der køres
etableres også forbindelse til Internet via router/adsl.

1: (WinXP)
Når WinXP skal vise andre pc'er i gruppen, så går der ca. 30 sek. før de
vises. Igen ca. 30 sek. for at komme ind på en anden pc. Herefter går det
lidt hurtigere at blade rundt i de forskellige shares. Men slet ikke så
hurtigt som i WinME.
Nogen løsning?

2: WinXP
Efter et skift fra 10Mb hub/netkort til 100Mb switch/netkort (begge dele
Surecom) oplever jeg at WinXP pludselig genstarter, når netværket bruges.
Både når det kun er lan'et der bruges og når det er Internettet. Det er
flere gange dagligt, men kan svinge fra en gang hver 2. minut til en gang
hver 2. time. Og det er ikke når jeg gør bestemte ting - det sker bare lige
pludselig.
Har andre oplevet noget lignende - eller endnu bedre, kender nogen
løsningen?

3: (Både WinXP, WinMe og Win98)
Når jeg bruger lan-forbindelsen til at overføre filer starter overførslen
med høj hastighed men efter få sekunder falder den til noget der ligner
10Mb-hastighed. Enkelte pc'er på lanet kan uploade filer til min pc med fuld
hastighed (700Mb på 4 min.), men jeg kan ikke hente samme fil på samme pc
med fuld hastighed. I starten af overførslen skrives der f.eks. 5 min.
tilbage. Efter få sekunder skrives der f.eks. 30 min. tilbage. Netkort sat
til auto. Switch melder 100Mb.
Vi har ikke kunnet finde løsningen på hvorfor nogen pc'er kører langsomt og
andre hurtigt.
Kan du?

MVH
Car

_________________________________________ Carl Ejnar Sørensen ICQ#:2471555
Current ICQ status: SMS: (Send an SMS message to my ICQ): +27831422471555
More ways to contact me: http://wwp.icq.com/2471555