større CPU & mere ram = død computer
Fra : Jannik Mariager

Dato : 17-03-02 00:34

Hejsa
jeg har et Epox 8k7a+ bundkort med en 1 ght tbird og 256 mb ram.

Jeg har nu fået en 1333 mhz tb og 256 mb mere ram, og det resultere i at
computeren poster ok, men vil ikke starte med at læse windows ind, der
kommer bare en sort skærm. Den finder rammene og CPUen, men går derefter i
sort mangler jeg en BIOS opdatering eller hvad er problemet. DEr står godt
nok i manualen til mb at det understøtter fra 600-1200 mhz, så det må vel
være en BIOS opdatering ik´?

Jannik

Fra : Mogens

Dato : 17-03-02 00:50

On Sun, 17 Mar 2002 00:34:23 +0100, "Jannik Mariager"
<jannikm@get2net.dk> wrote:

> [...]
>nok i manualen til mb at det understøtter fra 600-1200 mhz, så det må vel

Tjek om CPU'en er en 200 eller 266 MHz FSB

En 200 MHz kan kun køre 100 MHz FSB på bundkortet,
så hvis den står til 133 MHz kunne det jo være det der
var problemet.

Samtidigt skal du jo så nok også tjekke at multiplier
står korrekt. 13x 100 MHz eller 10x 133

Mvh Mogens

Fra : Mogens

Dato : 17-03-02 00:51

Har du forresten prøvet uden den nye RAM ?

Den kunne jo være defekt

Mvh Mogens