MS Windows
briani 27239
win XP prof genstarter
Fra : FILIP RAVN

Dato : 17-03-02 00:07

Hej NG

1. Jeg har installeret XP prof, men bedst som jeg skal til at lave noget
genstarter den og nogle gange når den har genstartet kan den næsten ikke
udføre de mest enkle handlinger, som om den ikke har kraft til det. Jeg har
en 450MHz celleron med 196 mb ram, så det er ikke der problemet ligger. Jeg
har været inde i jobstyrring og kan se at "aktiv systemproces" sluger 95-99%
af cpuén. Er der andre der har så meget forbrug på denne proces???

2. hvordan slår man det med at der skal sendes en fejlmeddelelse til
microsoft til eller fra når der sker en systemfejl

Filip

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-03-02 19:49

In dk.edb.system.ms-windows, FILIP RAVN wrote:

> [...]
>har været inde i jobstyrring og kan se at "aktiv systemproces" sluger 95-99%
>af cpuén. Er der andre der har så meget forbrug på denne proces???

Det er sandsynligvis den der hedder System Idle Process på engelsk.
Det er bare en process der sørger for at reservere al CPU kraften, når
andre processer ikke bruger den. På den måde opnår man en nedkøling af
CPU'en når den ikke er i brug. Den skal altså - med mindre du kører
nogle specielle programmer (spil, cd-brænder programmer, osv.) - ligge
tæt ved 100%.

>2. hvordan slår man det med at der skal sendes en fejlmeddelelse til
>microsoft til eller fra når der sker en systemfejl

System egenskaber --> Avanceret --> Fejlmelding (eller noget lignende)
--> Herfra giver det sig selv.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : FILIP RAVN

Dato : 18-03-02 16:52

Smart

Filip

Fra : Madsen

Dato : 18-03-02 20:05

FILIP RAVN skrev:

> Smart

Det er det der er beskrevet på følgende link også:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-03-02 20:09

In dk.edb.system.ms-windows, Madsen wrote:

>Det er det der er beskrevet på følgende link også:
><http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Hehe :) Jeps...

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)