x antal tegn
Fra : Frank Madsen

Dato : 16-03-02 23:50

tror jeg fik skrevet i en forkert gruppe, så jeg prøver her;

Jeg skrev for nogen tid siden et spørgsmål om hvordan man får de første
50/100 tegn af en længere historie ind på en anden side. Jeg har mistet de
svar jeg fik, så er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig med dette igen ...
På forhånd tak...

Med venlig hilsen Frank

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-03-02 00:26

"Frank Madsen" <reply@spam.com> skrev:

> Jeg skrev for nogen tid siden et spørgsmål om hvordan man får de
> første 50/100 tegn af en længere historie ind på en anden side.

Jeg forstår ikke spørgsmålet.
Kan du ikke bare kopiere de første tegn ind på den anden side?

> Jeg har mistet de svar jeg fik

Hvor har du fået svar? Hvis du har mistet dine svar i en nyhedsgruppe,
kan du altid hente dem hjem igen.

--
Allan

Fra : Frank Madsen

Dato : 17-03-02 11:02

> Jeg forstår ikke spørgsmålet.
> Kan du ikke bare kopiere de første tegn ind på den anden side?

Jo det kunne jeg godt, men min idé er at den selv skal tage de første f.eks
50 tegn fra en given side, og hvis jeg så ændrer i teksten, så retter den
sig selv på forsiden.

> Hvor har du fået svar? Hvis du har mistet dine svar i en nyhedsgruppe,
> kan du altid hente dem hjem igen.

Mit postprogram går i selvsving når jeg vil hente "alle meddelelser" og
serveren falder i søvn :(

Hilsen Frank

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-03-02 12:15

"Frank Madsen" <reply@spam.com> skrev:

> Mit postprogram går i selvsving når jeg vil hente "alle meddelelser" og
> serveren falder i søvn :(

Du kan altid finde det på Google. Ved at søge på dit navn fandt jeg dette:

http://groups.google.com/groups?q=%22frank+madsen%22&start=40&hl=da&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&selm=3c667f31%240%2422298%24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk&rnum=49

> $forkortet = substr($tekst, 0, 50);
>
> Funktionen substr starter ved tegn 0 og forsætter 50 tegn frem. Det er
> selvfølgelig ikke så smart fordi vi højst sandsynligt klipper midt i et ord.
> Man kan derfor udvide den lidt til at fortsætte indtil første punktum efter
> 50. tegn:
>
> <? if(strlen($tekst) > 50) {
> $forkortet = substr($tekst, 0, 50);
> for($i=50; $tekst{$i} != "."; $i++) {
> $forkortet .= $tekst{$i};
> } $forkortet .= "..\n";
> } ?>

.... og ved at søge på "x antal tegn i en indledning" fandt jeg dette:

http://groups.google.com/groups?q=%22x+antal+tegn+i+en+indledning%22&hl=da&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&selm=slrna6d67s.7i.jonas%40Celeron.vesterheden.dk&rnum=1

--
Allan

Fra : Frank Madsen

Dato : 17-03-02 14:22

> [...]
859-1&oe=ISO-8859-1&selm=3c667f31%240%2422298%24edfadb0f%40dspool01.news.tel

Ahh, der lærte jeg lige noget nyt :)

Jeg må lige spørge til det her "no´ed" hvis nu jeg vil have tilføjet et "læs
mere her" link, skal det så ind i koden eller kan det bare placeres som et
link efter ??

Hilsen Frank