Dreamweaver og PHP
Fra : Mette Frederksen

Dato : 16-03-02 23:16

..... Jeg har lige læst tidligere post ved samme navn! *S*

LIge et spørgsmål! *S* jeg er nu igang med at lave mine første sider i
Dreamweaver.. og indtil nu er jeg da selv ganske godt tilfreds! *S*

jeg på tænker mig at sætte noget PHP ind senere når jeg har designet og alt
det praktiske på plads... Så er spørgsmålet... skal jeg installere førnævnte
plug in?
husker, er det gratis.<<

Eller kan jeg bare kalde mine sider for .php i stedet for .htm?

en anden ting.. skal jeg kalde dem php4 pgp3 eller bare php?!?!

På forhånd tak for jeres altid gode svar! *S*

Mange hilsner
Mette

--
^~^
http://www.valo.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-03-02 23:37

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> en anden ting.. skal jeg kalde dem php4 pgp3 eller bare php?!?!

Det kommer an på hvad den pågældende webserver accepterer...
Nogle servere parser kun en af de nævnte 3 endelser...

Og ja, du kan sagtens tage et html-dokument og blot kalde det .php

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Mette Frederksen

Dato : 17-03-02 08:45

> Og ja, du kan sagtens tage et html-dokument og blot kalde det .php

I hvilken forbindelse var det så at man skulle hente den plugin?

Mette

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-03-02 09:21

> I hvilken forbindelse var det så at man skulle hente den plugin?

Uden at kunne huske tråden 100%, så var det vel noget med at det plugin
gjorde det lettere at arbejde med php-kode i DreamWeaver...?

Fra : Steen F.

Dato : 17-03-02 17:28

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse
> Uden at kunne huske tråden 100%, så var det vel noget med at det plugin
> gjorde det lettere at arbejde med php-kode i DreamWeaver...?

Jeps, lige præcis!
DW 4 kan normalt ikke åbne php-dokumenter.

MVH
Steen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-03-02 20:27

"Steen F." <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeps, lige præcis!
> DW 4 kan normalt ikke åbne php-dokumenter.

Øhhh what....?
Det har min da altid kunnet - det er da udelukkende et spm om at associere
*.php til DW....
(Nej, jeg har ingen extensions installeret til min DW4)

Fra : Steen F.

Dato : 18-03-02 14:35

> Øhhh what....?
> Det har min da altid kunnet - det er da udelukkende et spm om at associere
> *.php til DW....
> (Nej, jeg har ingen extensions installeret til min DW4)

Hmm... hvordan gør du det??

MVH
Steen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-03-02 15:06

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hmm... hvordan gør du det??

Preferences -> file types/editor

Jeg troede at *.php stod på min liste dér, men ak nej...
Jeg aner ikke hvordan/hvorfor min DW4 åbner php filer, men det gør den
altså, og har altid gjort det

Fra : Ulrik Kold

Dato : 18-03-02 16:05

Søren C. Fischer wrote:

> Preferences -> file types/editor
>
> Jeg troede at *.php stod på min liste dér, men ak nej...
> Jeg aner ikke hvordan/hvorfor min DW4 åbner php filer, men det gør den
> altså, og har altid gjort det

Prøv at højreklikke på en .php-fil i windows og vælg Åbn med... eller
Open with...

Dette foregår lidt forskelligt alt efter hvilken version af Windows du
har (95/98, 2000, XP) så her må du guide dig selv.

På en eller anden måde kommer du til en liste med forslag til
programmer, du kan bruge til at åbne .php-filer med. Hvis Dreamweaver
ikke er iblandt dem, så er der mulighed for at lede på din harddisk
efter andre programmer. Gør dét, og lokaliser Dreamweaver. Tjek dog
inden det, om en lille afkrydsningsboks, der hedder noget a la "Åbn
altid filer af denne type med dette program" er krydset af. Hvis den er
det, ja, så bruger du herefter Dreamweaver til at åbne .php-filer.

Jeg håber du kan finde ud af min forklaring - den er foregået 100% efter
hukommelsen, så den kan være en smule rodet.

..kold, der gerne tager fejlagtige beskrivelser op til overvejelse.--
Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. -|- www.ulrikkold.dk
Copy me to your signature file and help me spread! -|- mig@ulrikkold.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-03-02 16:09

"Ulrik Kold" <kold@[NOSPAM]superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg håber du kan finde ud af min forklaring - den er foregået 100% efter
> hukommelsen, så den kan være en smule rodet.

Jeg kan ikke bruge vejlednigen til noget, for min DW4 åbner PHP filer som
det skal (og jeg har skrevet et par gange efterhånden, så har det altid
gjort det) - men måske andre kan bruge det

Fra : Ulrik Kold

Dato : 18-03-02 17:19

Søren C. Fischer wrote:
> Jeg kan ikke bruge vejlednigen til noget, for min DW4 åbner PHP filer som
> det skal (og jeg har skrevet et par gange efterhånden, så har det altid
> gjort det) - men måske andre kan bruge det

Undskyld, dårlig vane, svarede bare i enden af tråden.

Og ja, jeg har fanget at du bruger DW til .php :)

..kold, der håber at andre kan bruge hans forklaring til noget.--

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-03-02 21:02

> Undskyld, dårlig vane, svarede bare i enden af tråden.
>
> Og ja, jeg har fanget at du bruger DW til .php :)

Ok, jeg var ellers lige igang med så småt at blive lettere forvirret...

Fra : Ulrik Kold

Dato : 18-03-02 21:45

Søren C. Fischer wrote:
> Ok, jeg var ellers lige igang med så småt at blive lettere forvirret...

Og lad os så skære den tråd af he*snit*

Fra : Steen F.

Dato : 18-03-02 22:10

> Søren C. Fischer wrote:
> Prøv at højreklikke på en .php-fil i windows og vælg Åbn med... eller
> Open with...
[snip]

Jeg kan som sådan godt åbne .php-dokumentet i DW, men jeg kan ikke se andet
end én stor grå baggrund. Al grafik og html er væk - dog kan koden stadig
læses. Men så kan jeg jo ligeså godt bruge en tekst-editor, hvis jeg
alligevel kun kan se koden...

Det er som om, at DW (i min version) ikke kan kapere:
<? php
?>

MVH
Steen

Fra : Steen F.

Dato : 18-03-02 22:06

> Preferences -> file types/editor
>
> Jeg troede at *.php stod på min liste dér, men ak nej...
> Jeg aner ikke hvordan/hvorfor min DW4 åbner php filer, men det gør den
> altså, og har altid gjort det

Er det DW Ultradev du bruger? Jeg bruger en 4.01 Educational version.
Hvis jeg prøver at åbne en .php side, så får jeg kun én stor grå baggrund i
DW (koden kan jeg dog stadig læse, men hvor smart er det, hvis man skal
ændre noget grafik eller html i en php-fil). Man kan vel blive nødt til at
omdøbe .php til .html sålænge man redigerer. Det vil jeg lige afprøve...

MVH
Steen

Fra : Steen F.

Dato : 18-03-02 22:13

"Steen F." <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[snip]
> Man kan vel blive nødt til at
> omdøbe .php til .html sålænge man redigerer. Det vil jeg lige afprøve...

Nope, det virker heller ikke.
Det må være fordi <?php står før <html>

MVH
Steen

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 18-03-02 22:15

On Mon, 18 Mar 2002 22:13:03 +0100
"Steen F." <feedback56@hotmail.com> wrote:

> Nope, det virker heller ikke.
> Det må være fordi <?php står før <html>

Jeg har aldrig selv brugt DW, men jeg kunne forestille mig at det afhænger
meget af hvordan PHP-dokumentet ser ud om Dreamweaver kan finde ud af at
åbne det og rette i det. Hvis vitale del af HTML'en bliver spyttet ud af
PHP bliver det unægteligt en del mere kompliceret for DW at finde rundt i
den, da den så ikke blot skal forstå HTML'en, men også PHP'en.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen