MS Windows
briani 27239
Kabel
Fra : Per A. Hansen

Dato : 16-03-02 19:10

Hej.

Jeg har gennem årene anvendt DOS-programmet FX til at
flytte data mellem 2 computere. Winzip kunne løse problemet med
lange filnavne.
Programmet kan tilsyneladende ikke anvendes på den nye FAT-tabel.

Jeg har ingen erfaring med den direkte kabeltilslutning under W-98.
Skal der indkøbes 2 stk netkort eller kan maskinerne sættes op til at
overføre direkte uden større problemer med anvendelse af softwaren med
W-98?

Per A. Hansen

Fra : Anders Lyhne

Dato : 16-03-02 19:32

Windows 98 leveres med et Direkte Kabel tilslutning program. Dette klarer
opgaven vha. et null-port kabel (hedder det vist nok) tror bare det er et
standard parrallelkabel. Men køb en netværksløsning - du kan sikkert få
sådan et til 300,- og det går meget hurtigere.
/Anders

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 16-03-02 20:47

"Per A. Hansen" <per.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:zVLk8.123$fT6.2124@news.get2net.dk...
> [...]
> lange filnavne.
> Programmet kan tilsyneladende ikke anvendes på den nye FAT-tabel.

Virker fint her på både FAT (FAT16) og FAT32.
Er der nogen nyere ?

> [...]
> Skal der indkøbes 2 stk netkort eller kan maskinerne sættes op til at
> overføre direkte uden større problemer med anvendelse af softwaren med

Du har jo kablet til FX. Det kan du også bruge til DCC (Direct Cable Connection)
som følger med Windows og benyttes mellem to stk. Windows.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Per A. Hansen

Dato : 17-03-02 16:22

Bjarne Duelund <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en

> [...]

Connection)
> som følger med Windows og benyttes mellem to stk. Windows.

Tak for svarene - også til Anders og Morten ( der foreslog at anvende
Windows Commander.)
Jweg har fundet ud af, at direkte kabeltilslutning ikke var installeret med
systemet - det har jeg fået klaret nu - så den kan ses under
Tilbehør -> Kommunikation.

Per A. Hansen