Størrelse og placering af "nyt vindue"
Fra : Familien Rohde

Dato : 16-03-02 19:03

Hej igen,

Lige et spørgsmål mere: hvad bestemmer størrelse og placering af et nyt
vindue der åbnes via en side på webstedet - er det webstedet (linket) der
bestemmer eller er det indstillinger på den enkelte computer? Jeg ville
gerne hvis jeg kunne definere at nye vinduer ligger samme sted uanset hvem
der åvbner dem.

På forhånd tak!

--
Med venlig hilsen Søren Rohde

www.tech-care.dk/rohde

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-03-02 20:20

Sat, 16 Mar 2002 19:02:48 +0100, skrev "Familien Rohde"
<fam_rohde@mail1.stofanet.dk>:

> Jeg ville gerne hvis jeg kunne definere at nye vinduer ligger
>samme sted uanset hvem der åvbner dem.

Så skal du jo også samtidig bestemme, hvor stor vinduet skal
være.

Gå i html og lav <body> om til
på den side, som linket åbner.

I dette tilfælde vil vinduet blive 400*400 og placeret 200 pixels
fra toppen og fra venstre.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Familien Rohde

Dato : 16-03-02 20:50

Hej Knud,

Som jeg forstår dit svar skal jeg i programmeringen af den side der åbnes
ændre i kodningen. Det er ikke muligt i dette tilfælde da da der linkes til
en anden hjemmeside. Kan jeg ikke skrive størrelese og placering ind i min
egen side?

Det der er tanken er at eksterne links kører i nye vinduer, men for at
gæsten ikke bliver forvirret vil jeg have at det nye vindue skal være mindre
så man kan se at den oprindelige side ligger bagved.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-03-02 21:30

Sat, 16 Mar 2002 20:50:23 +0100, skrev "Familien Rohde"
<fam_rohde@mail1.stofanet.dk>:

>Det der er tanken er at eksterne links kører i nye vinduer, men for at
>gæsten ikke bliver forvirret vil jeg have at det nye vindue skal være mindre
>så man kan se at den oprindelige side ligger bagved.

Så skal du lave det som poupvinduer.

"window.open('','popup', 'width=700,height=500,left=0,top=0,'
)">Gå til Link</a>

Skal stå på en linje.