MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Underligt problem med XP
Fra : Pico

Dato : 16-03-02 17:57

En af mine venner har en 500 MHz med 384 MB ram fra Zitech,
købt gennem en firmaordning.
Han ville gerne have XP på den og købte også i den anledning
en ny HD.
Når han prøver at installere XP kan den godt kopiere filerne over
på HD en, men vil ikke køre videre derfra. Jeg tog så HD'en med
hjem og satte den i den 233 MHz jeg leger med i kælderen, der
kunne den godt fortsætte installationen og installere XP.
Jeg gav ham så HD'en tilbage og troede den hellige grav var vel
forvaret, men nej.
Når den booter starter den med at sige Win ikke var lukket korrekt
og de sædvanlige 5 valgmuligheder kommer. Ligemeget hvilke af
dem jeg vælger kørere den nogle sekunder og kommer så med en
flot blå farve og noget ævl om at Windows lukkes for at beskytte
computeren og hvis det er første gang det er sket skal vi køre en
scandisk.
Fejlkoden er en hel masse nuller og så 7a samt nogle tal i parentes.
Er der nogen der har erfaring med det ?
Jeg tror ikke det hjælper at ringe til Microsoft, de vil nok bare sige
det er noget hardware og jeg har prøvet at køre den med kun
bundkort, diskettedrev, ram, mus og tastur så jeg er ved at være
blank.
Pico

Pico

Fra : ha

Dato : 16-03-02 18:19

> Fejlkoden er en hel masse nuller og så 7a samt nogle tal i
parentes.

Prøv at søg på fejlkoden på www.google.com så bliver
du sikkert ledt på sporet.

mvh
ha

Fra : Pico

Dato : 16-03-02 23:57

"ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse news:3c937e6a$0$99217$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> parentes.
>
> Prøv at søg på fejlkoden på www.google.com så bliver
> du sikkert ledt på sporet.

Den var ikke min ven denne gang.
Pico

Fra : Steen B

Dato : 16-03-02 21:52

On Sat, 16 Mar 2002 17:57:01 +0100, "Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote:

> [...]
>det er noget hardware og jeg har prøvet at køre den med kun
>bundkort, diskettedrev, ram, mus og tastur så jeg er ved at være

fejlkoden 0x7a kommer som regel ved bad sektor, virus, diskcontroler
fejl eller fejl i ram.
/steen

Fra : Pico

Dato : 16-03-02 23:57

"Steen B" <steen-b@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:c0c79u0j64lgh8u1u0svn2vq3jo58v7u1a@4ax.com...

> fejlkoden 0x7a kommer som regel ved bad sektor, virus, diskcontroler
> fejl eller fejl i ram.
> /steen

OK, det vil jeg prøve at arbejde videre med.
Takker.
Pico

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 16-03-02 23:53

Er driveren til HD controlleren i zitech maskinen mon installeret på
disken??

Mvh. Brian