Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dias scanning
Fra : Per Hansen

Dato : 16-03-02 17:34

Hej!

Jeg har en del dias liggende, som jeg gerne vil have scannet.
Er det muligt, uden at de skal tages ud af rammerne?
Hvilken scanner kan anbefales?

Med venlig hilsen

Per Hansen

Fra : HB Nielsen

Dato : 16-03-02 20:02

Jeg kan anbefale en nikon coolscan, den kan scanne både monterede og slivet
dia.

hb

Fra : Per Hansen

Dato : 17-03-02 09:23

HB Nielsen <hb_nielsen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a704qu$1ha$1@sunsite.dk...
> Jeg kan anbefale en nikon coolscan, den kan scanne både monterede og
slivet
> dia.
>
> hb
Jeg har bestilt en Nikon brochure, men Nikon scanneren er nok for dyr til
mig.
Det er mere en flatbed scanner, jeg er ude efter.
Spørgsmålet er så, om man kan scanne dias i rammer med en flatbed scanner?

Med venlig hilsen

Per Hansen

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 17-03-02 12:55

> [...]
> Det er mere en flatbed scanner, jeg er ude efter.
> Spørgsmålet er så, om man kan scanne dias i rammer med en flatbed scanner?

Jeg har en HP 4470c, med negativ/dias adapter. nu ved jeg ikke meget om
dias, men når du siger "rammer" er det så den hvide plastickant? Det tror
jeg godt den kan scanne. Hvis du bor I Århus er du velkommen til at komme ud
og se om det virker, og om kvaliteten er god nok.

/Morten
Århus N

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-02 08:00

On Sun, 17 Mar 2002 12:54:30 +0100, "Morten Bock Sørensen"
<news@mortenbock.dk> wrote:

> [...]
>jeg godt den kan scanne. Hvis du bor I Århus er du velkommen til at komme ud
>og se om det virker, og om kvaliteten er god nok.

Jeg har også en 4470c. Den kan godt scanne "nyere" dias monteret i
pap. Men de "gamle" i plastic eller glasplader kan ikke være i
holdere, så de skal afmonteres. Det tager dog ikke særlig lang tid..

Mvh Jan

Fra : Per Hansen

Dato : 18-03-02 17:30

> [...]
> pap. Men de "gamle" i plastic eller glasplader kan ikke være i
> holdere, så de skal afmonteres. Det tager dog ikke særlig lang tid..

Jeg har spurgt hos HP, efter at jeg fik tippet om HP 4470c.
Jeg har tilladt mig at sende svaret med herunder til orientering til andre.
Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Per

Svaret fra HP:
Det afhænger af tykkelsen af rammerne. Den medfølgende adapter er kun
beregnet til umonterede dias eller dias i tynde pap-rammer. Dias monterede i
glas- eller plasticrammer kan ikke benyttes i denne adapter. Til denne brug
har vi i stedet fremstillet en adapter (dog kun til ét dias ad gangen) der
kan rekvireres gratis på HP's hjemmeside efter køb af scanneren:
http://www.hp-hjemme.dk/bestildiasadapter.php

Fra : Sune Sorensen

Dato : 20-03-02 17:50

Jeg har lige lånt en HP4470c og scannet en stak billeder, negativer og dias.

Billederne bliver fine, men hverken negativer eller dias er noget at råbe
hurra for (scannerne koster jo heller ikke en krig) Umiddelbart er
opløsningen tilstrækkelig, men billederne er alligevel uskarpe. Efter min
mening kan de bruges kun bruges til web og ikke til print.

Er der andre med samme erfaring?

Jeg kan i øvrigt fint scanne dias i plastrammer?!?

Med venlig hilsen
Sune

Fra : C. Andersen

Dato : 17-03-02 12:18

Hejsa!!
Jeg er selv den lykkelig ejer af en god negativ og dias scanner som jeg
varmt kan anbefale.
Kan købes i Japan Photo til 3500.-
http://www.scanace.com/en/product/1800afl.php

M V H
Claus

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 18-03-02 16:23

"C. Andersen" <casoft@oncable.dk> wrote in

> Hejsa!!
> Jeg er selv den lykkelig ejer af en god negativ og dias scanner som jeg
> [...]

Nå er det ikke for at gøre dig ked af eller noget, men jeg må indrømme at
jeg blindt ville vælge enten Acer Scanwit 2720 (2700 DPI) til 3400,- eller
Minolta Dimage Dual (2700-2800 DPI) til omkring 3800,- fremfor den model du
nævner her..

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at darling dot dk

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 18-03-02 21:15

> Minolta Dimage Dual (2700-2800 DPI) til omkring 3800,- fremfor den model
du
> nævner her..

Sådan én har jeg i øvrigt lige set til salg i dk.marked.privat.edb til
2000,-

og nej...det er ikke mig der sælger den

/Morten