Deling af ADSL?
Fra : Falcon

Dato : 16-03-02 16:18

Er det muligt (og lovligt) hvis 4 naboer går sammen om at dele en
1MB linie? Hvor lang kabel kan man trække uden det går ud over
forbindelsen?

mvh Falcon

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-03-02 16:49

"Falcon" <Falcon@post5.tele.dk> wrote in message

> Er det muligt (og lovligt) hvis 4 naboer går sammen om at dele en
> 1MB linie?

Det er svært at vide, uden noget info om forbindelse

> Hvor lang kabel kan man trække uden det går ud over
> forbindelsen?

Cat 5, 5e og Cat 6, siger 90 Meter indstallationskabel og max 10 meter patch

Fra : Mig

Dato : 16-03-02 22:12

Ja. Og det kører vi her

Fra : Falcon

Dato : 17-03-02 00:18

On Sat, 16 Mar 2002 22:12:07 +0100, "Mig" <nifoNOSPAM@nospam.dk>
wrote:

>Ja. Og det kører vi her

Hvor henne i landet er her, og hvor lang kabel har I mellem
modems?
Hvilken udbyder bruger I, og har I haft problemer med linien?
Hvis alle 4 er på på en'gang går det så ikke stærkt ud over download
hastigheden?

mvh Falcon

Fra : Mig

Dato : 17-03-02 09:39

> Hvor henne i landet er her, og hvor lang kabel har I mellem
> modems?
30 Meter netværkskabel ned til underboen.

> Hvilken udbyder bruger I, og har I haft problemer med linien?
Worldonline. Og nej, aldrig.

> Hvis alle 4 er på på en'gang går det så ikke stærkt ud over download
> hastigheden?

Hvis alle suger max, så "fordeler" routeren jo - men det sker næsten aldrig, derfor føles det som en meget hurtig linje.

Genialt koncept

Fra : Falcon

Dato : 17-03-02 00:18

On Sat, 16 Mar 2002 16:48:53 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>"Falcon" <Falcon@post5.tele.dk> wrote in message

>Det er svært at vide, uden noget info om forbindelse

Jeg tænker på Cybercity's 1024/256kb forbindelse

>Cat 5, 5e og Cat 6, siger 90 Meter indstallationskabel og max 10 meter patch

Wohoo, her er jeg helt lost(husk jeg er nybegynder ) Hvad er
Cat5, 5E og Cat 6?

De max 10 m, er det fra kablet og ind til modemet?

mvh Falcon

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-03-02 00:58

> Jeg tænker på Cybercity's 1024/256kb forbindelse

Så skal det være erhverv,,, Ellers heder det Tiscali eller TDC erhvers
forbindelser...

> Wohoo, her er jeg helt lost(husk jeg er nybegynder ) Hvad er
> Cat5, 5E og Cat 6?

Okay forget it...

Cat 5,e og 6, er bare standarter for netværkskabling.

> De max 10 m, er det fra kablet og ind til modemet?

Man siger installationskabel 90 meter, og 10 meter patch... Patch kabel er
det du normalt arbejder med,, altså de bløde kabler.. De bløde kabler er
dårligere end installationskabler. Jeg mener man siger halvdelen.. så kan du
altså regne med at kunne trække 55 Meter uden problemer. Men nu ved jeg jo
ikke hvordan i havde tænkt jer at strikke det sammen...

Men det bedste er da at lave en ordenlig kabling, af stik og
installationskabel... LK´s Lexcom 250 stik, og cat 6 kabel,.,, samt underlag
og mondteringsrammer osv.. er en nem og god måde at lave installationen på..
Selve stikene. skal man kun bruge værktøj til at afisolere kablet, og klippe
de tynde ledninger (elektronik tang)