2 pc til adsl
Fra : Sander s

Dato : 16-03-02 14:49

jeg har 2 pc

Pc nr 1
køer win98 har to net kort en til adsl en til pc 2

pc nr2
køer win 98 har et net kort til pc 1

jeg ved ikke en skid om netværk men kan jeg ikke få pc nr 1
til at bliver en server for pc 2 så begge kan komme på internetet
:)

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 16-03-02 16:41

"Sander s" <alandcia@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:3c934d6a$0$67001$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> jeg ved ikke en skid om netværk men kan jeg ikke få pc nr 1
> til at bliver en server for pc 2 så begge kan komme på internetet

Måske kan du finde et fif her (ICS):
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Sander s

Dato : 16-03-02 19:23

skal jeg downloade noget software eller kan windows selv dele netkortet med
pc 2?
Eller er jeg nødt til at købe en switch

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 16-03-02 19:27

A dude from the usenet called "Sander s" <alandcia@adslhome.dk> wrote:

>Eller er jeg nødt til at købe en switch

Hvad for en ADSL forbindelse har du?

--
Palle Hans Jensen

Fra : Sander s

Dato : 16-03-02 20:34

256/128 TDC
Ericsson
jeg har ikke en fast IP Adr. efter hvad jeg ved ? men hvad ved jeg

: ¤)

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 17-03-02 23:07

On Sat, 16 Mar 2002 20:34:10 +0100, "Sander s" <alandcia@adslhome.dk>
wrote:

>256/128 TDC

TDC har en 3-4 forskellige. Er det Netexpress, Bredbånd, Boomtown, eller
hvad?

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Sander s

Dato : 18-03-02 08:01

det er Bredbånd

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 18-03-02 19:14

"Sander s" <alandcia@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:3c9590a0$0$18562$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> det er Bredbånd

Er det nemmeste så ikke at få flere IP adresser ?
Evt. dynamiske IP adresser.

Fra : PsHdO

Dato : 22-03-02 20:57

Hej.

> Er det nemmeste så ikke at få flere IP adresser ?
> Evt. dynamiske IP adresser.

Nu vil jeg ikke spille klog, for det er jeg bestemt ikke på dette område....

Men
1. Er det ikke rigtigt at man beskytter sit netværk bedst ved kun at have én
gateway til internet, og så eks. en firewall på den maskine. ?
2. Hvis man samtidig kunne ønske sig at kunne dele filer/printere mv. Er det
så ikke et problem med to maskiner der evt. køre med dynamiske IP. ?
Hvis den ene eks. er på 131.xxx.xxx.xxx og den anden eks. på 80.xxx.xxx.xxx
får de ikke svært ved at se hinanden uden at lave hele IP rangen til
lokalnetværk ?
(Undermaske 000.000.000.000)

Mine spørgsmål er mest fordi at jeg har lidt samme "problem" jeg har 3
maskiner hvor de to nu sider på en switch som er forbundet til min ADSL.
Jeg har forsøgt mig lidt med at opsætte et ekstra netkort i min maskine 1
(XP pro) så den kunne være gateway for de andre, men det vil desværre ikke
rigtigt fungere ordenligt.

Mvh.
PD

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 28-03-02 20:54

"PsHdO" <pshdo@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse news:3c9b8c7d$0$88680$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> 1. Er det ikke rigtigt at man beskytter sit netværk bedst ved kun at have én
> gateway til internet, og så eks. en firewall på den maskine. ?

Jo.

> [...]
> Hvis den ene eks. er på 131.xxx.xxx.xxx og den anden eks. på 80.xxx.xxx.xxx
> får de ikke svært ved at se hinanden uden at lave hele IP rangen til

Jo.
Men det kan løses, evt. ved brug af yderligere en protokol til intern brug.

Fra : Shiva

Dato : 23-03-02 08:28

Køb en lille HUb og sørg for at din adsl bliver leveret med en router , så
slipper du for alle de ubehageligheder