Pris på saltvand!?
Fra : Tulle

Dato : 28-01-01 21:08

Min svigermor vil til at lave et 250 liters saltvands akvarie.
Men hvad er priserne? På de forskellige fisk og bare for at få det startet og holdt kørende.
tak for hjælpen
Marianne

Fra : M Sørensen

Dato : 30-01-01 17:05

Hej

For at starte et saltvands akvarie op skal man gøre op med sig selv hvad man
vil have deri, skal det være et fiske akvarie eller vil man også holde
koraller og muslinger. Efter min mening er 250 L det absolut mindste
akvarie da det ellers bliver for ustabilt mht. vandkvalitet, men 250L er
fint, men udover akvariet skal du have en Proteinskummer, pumper, HQI
lampe(r) Kun nødvendigt hvis der skal koraller i) og levende sten og helst
masser af dem.
For at nævne lidt om priser skal man regne med for : fisk fra 40,- og op
koraller fra 150,- og op levende sten 40,- - 80,- pr kg.
Du kan finde flere oplysninger inde på www.reefers.dk