MS Windows
briani 27239
IOS fejl i XP ved nyt bundkort
Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 16-03-02 12:35

hej. Jeg prøvede at smide mine to 60 GB Quantum Fireballs over på det nye
Asus A7V133 (ATA100/raid), winxp bootede næsten helt færdig, men så kom en
slem blå skærm hvor der stod noget med IOS fejl... hvad er dette?
kan man ikke bare smide WinXP Corp med disk direkte over på et andet
bundkort, eller gider det problemer med 'evt registreret bundkortnummer i
reg.databasen' ? men det mystiske var at win95 heller ikke ville starte
helt op...
Hvad kan være grunden til at jeg ikke kan bruge eksisterende diske med os
på et nyt bundkort? er det softwareproblemer eller
hardwareopsætningsproblemer (selvom det vist var autodetect i bios)?
hvad kan jeg gøre?

Fra : hardy

Dato : 16-03-02 13:17

"--=(WarLock)=--" skrev d. 16-03-02 12:35 dette indlæg :
> [...]
> på et nyt bundkort? er det softwareproblemer eller
> hardwareopsætningsproblemer (selvom det vist var autodetect i bios)?

hej
Du skal nok reinstallere dit win xp , og aktivere dit system igen ,da xp
registrere dit hardware.og det har du ændret på.
mvh hardy

http://www.kandu.dk/

Fra : Madsen

Dato : 16-03-02 18:32

--=(WarLock)=-- skrev:

> [...]
> med os på et nyt bundkort? er det softwareproblemer eller
> hardwareopsætningsproblemer (selvom det vist var autodetect i

Nu bliver der jo faktisk installeret mange ting i styresystemet som har
med bundkortet at gøre, så det bedste ville helt sikkert være at starte
på en frisk installation af Windows efter du har skiftet bundkort.

Madsen.

Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 18-03-02 12:53

> Nu bliver der jo faktisk installeret mange ting i styresystemet som har
> med bundkortet at gøre, så det bedste ville helt sikkert være at starte
> på en frisk installation af Windows efter du har skiftet bundkort.

okay... det ville jo være lidt træls at miste en masse, fordi WinXP var
slem =) Nå men så må jeg jo lige installere WinXP igen... tror lige jeg
laver et HDD-image af WinME *g*

Kan jeg installere overi en eksisterende WinXP installation???

Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 18-03-02 13:36

> Nu bliver der jo faktisk installeret mange ting i styresystemet som har
> med bundkortet at gøre, så det bedste ville helt sikkert være at starte
> på en frisk installation af Windows efter du har skiftet bundkort.

gælder det samme med Win95 OSR2 ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-03-02 14:03

Mon, 18 Mar 2002 12:35:46 +0000 (UTC), skrev "--=(WarLock)=--"
<no_my@email.com>:

>gælder det samme med Win95 OSR2 ?

Ja (og alle andre styesystemer).
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 19-03-02 21:27

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in
> Ja (og alle andre styesystemer).

okay.. tusinde tak for jeres svar, håber det var problemet... =)
så er jeg nemlig klar til ATA100 RAID-0 =) ...og WinXP...
(yeps... jeg skal huske at lave HDD-image engang imellem)

Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 11-04-02 11:31

jeg kører ikke med ATA100 siger den under opstart, den siger den ikke
finder UDMA100 diske... men jeg mener da at mine Quantum Fireball AS 60GB
ER UDMA100, eller er de kun UDMA66?

Jeg har et ASUS A7V133 bundkort, ASUS GF3 Ti 200 grafikkort (jaja dette er
sikkert overflødig information *g*) og de nævnte diske plus WinXP.

Men hvad skal jeg installere af software til WinXP for at være helt sikker
på at det burde virke hvis det var UDMA100 ?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-04-02 11:44

"--=(WarLock)=--" <no_my@email.com> writes:

> jeg kører ikke med ATA100 siger den under opstart, den siger den ikke
> finder UDMA100 diske... men jeg mener da at mine Quantum Fireball AS 60GB
> ER UDMA100, eller er de kun UDMA66?

Har du UDMA-kabler?

--
Thorbjørn Ravn Andersen