IPSec VPN gennem router
Fra : Hans Ostergaard

Dato : 16-03-02 09:32

Hejsa

Jeg har store problemer med at få en VPN-opkobling til at virke på min
Dlink DI-804, der kommer ikke hul igennem med mindre, at jeg kører med
DMZ-option sat til i routeren pegende på den lokale IP.

Clienten er en SecureClient fra www.checkpoint.com, hvor jeg mener at
have fundet ud af, at port 259 og 500 skal være åbne for UDP, men det
er ikke nok.

Routeren har en option for Allow IPSec, som jeg har mistænkt for ikke
at fungere korrekt - men hvad gør denne option egentlig?

Umiddelbart vil jeg forvente, at den skulle åbne endnu en række
foruddefinerede porte - men hvilke numre og type?

Håber I kan hjælpe mig et skridt videre!

På forhånd tak

Vh. Hans

Fra : Jakob K. Nielsen

Dato : 18-03-02 23:25

> [...]
> foruddefinerede porte - men hvilke numre og type?
>
> Håber I kan hjælpe mig et skridt videre!

Umiddelbart vil jeg mene at du skal åbne for UDP port 10000 samt protokol 50
og 51. Sådan er det med Cisco VPN klienten......så vidt jeg husker.

Mvh Jakob Kvistgaard, CCNA