PHP og Access 2000 paa Linux
Fra : Thomas Kenne

Dato : 16-03-02 00:22

Heps,

det klassiske spoergsmaal :)

Jeg har virkelig brug for at kunne bruge en Access 2000 mdb fil til et
web-agtigt projekt.

Jeg er naaet til den konklusion at jeg ikke vil bruge Access filen til
selve sitet, men kun til at replikere data fra til en [Postgre|My]SQL
database.

Mit mest varme lead lige nu er mdbtools - som virker supergodt med en
Access 97 mdb fil, men seq. faulter med Access 2000. Desvaerre er
udviklingen gaaet lidt i staa paa det projekt.

Jeg er altsaa ude efter at kunne tilgaa den her Access 2000 mdb fil -
enten via et eller andet reverse engineered util eller via ODBC.

Er der nogen der kan komme med et godt bud. Enten paa et tool, ala
mdbtools eller paa en ODBC driver som virker under Linux, dvs. ingen
indblanding af en MS server. Her har jeg specielt kig paa OpenLink, men
har lidt svaert ved at vurdere om det er det jeg mangler.

Hvis alt det her ikke kan lade sig goere, er der saa nogen der kender et
hosting hus, hvor man kan faa hostet den hersens fil og et ODBC link?

pft.

--
Thomas Kenne

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 17-03-02 11:38

"Thomas Kenne" <thomas@kenne.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg er altsaa ude efter at kunne tilgaa den her Access 2000 mdb fil -
> enten via et eller andet reverse engineered util eller via ODBC.

*Skal* replikeringen køre på linuxen? .. ellers ville det da være nemt at
skrive et perlscript som sørgede for at kopiere alting over via DBD:BC og
DBD::Mysql (men hov, nu er jeg vist offtopic)..du kan selvfølgeligt også få
installeret unixODBC eller lignende på din linux plus en ODBC->ODBC bridge
og så tilgå ODBC fra linuxen..hvis din php da er compilet med den givne odbc
driver...meeen, så synes jeg i hvert fald at det lyder en del lettere at
køre et script (kunne jo også være php der bare tilgår access via ODBC og
(postgre|my)sql via deres native driver...) på den maskine access-databasen
ligger på..