Lange svar tider!
Fra : henrik

Dato : 15-03-02 22:53

Jeg har fået et problem med min adsl forbindelser. Det tager uhyggelig lang
tid inden den viser start siden (20-30 sek), som er"msn.dk". Her efter kører
det nogen gange normalt andre gange meget dårligt!

Hvis prøver at pinge siden så får jeg svar tider på 40-50ms. Hvilket skulle
være ok til at få vist siden i løbet af 2-3 sek!

Jeg har forbindelse genem 2601 speedstream router, og kører fil og printer
deling over ipx/spx. Jeg har måske en fornemmelse af at det er opstået efter
at jeg installerede ipx protokollen. Kan det være rigtigt og hvordan kan det
evt. afhjælpes?

mvh
henrik

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 15-03-02 23:35

"henrik" <micki24@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
efter
> at jeg installerede ipx protokollen. Kan det være rigtigt og hvordan kan

Hvis jeg var i dit sted, ville jeg prøve at afinstallere/deaktivere
antivirusprogrammet, hvis det hjælper så prøv med andet fabrikat af
antivirusprogrammet, nogle antivirusprogrammer sløver helt vildt.

Mvh
Kaj Erik Olsen

Fra : henrik

Dato : 15-03-02 23:46

"> Hvis jeg var i dit sted, ville jeg prøve at afinstallere/deaktivere
> antivirusprogrammet, hvis det hjælper så prøv med andet fabrikat af
> antivirusprogrammet, nogle antivirusprogrammer sløver helt vildt.

Jeg køre hverken firewall eller antivirus lige nu. Da de var under mistanke.

men ellers tak for svaret
mvh
henrik

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 15-03-02 23:52

henrik wrote:

> Jeg køre hverken firewall eller antivirus lige nu. Da de var under mistanke.

Kik på navne opslag, findes de DNS servere du brugere, bruges IPX til
navneopslag...

30sek lyder som et navneopslags problem :)

Fra : henrik

Dato : 16-03-02 00:11

"> Kik på navne opslag, findes de DNS servere du brugere, bruges IPX til
> navneopslag...
>
> 30sek lyder som et navneopslags problem :)

Alt kontakt til routeren går på TCP/IP!

Men nu da du nævnte DNS. Så prøvede jeg at pinge dem den primære giver svar
tider på 350 til 1000 ms og den sekundære giver mig bare en timeout! kan det
være det?

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 16-03-02 00:15

henrik wrote:

> Alt kontakt til routeren går på TCP/IP!

det har ikke noget med sagen

> Men nu da du nævnte DNS. Så prøvede jeg at pinge dem den primære giver svar
> tider på 350 til 1000 ms og den sekundære giver mig bare en timeout! kan det
> være det?

Er det dem din udbyder har anbefaldet?

prøv 193.88.44.22 og 193.88.44.42

Fra : henrik

Dato : 16-03-02 00:48

Primær DNS fra udbyderen giver pæne svartider nu 25-28 ms! Men der går
stadigvæk lang tid inden browseren viser sider? Jeg har iøvrigt fjernet
ipx/spx protokollen.
Så den kan jeg vist godt udelukke!

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 16-03-02 03:25

henrik wrote:

> Primær DNS fra udbyderen giver pæne svartider nu 25-28 ms! Men der går

Hvis du kører windows nt/2000/xp prøv at give os en "ipconfig /all"
eller kan du prøve at skrive indeholdet af en "winipcfg" af.

> stadigvæk lang tid inden browseren viser sider? Jeg har iøvrigt fjernet

Er din browser sat op med en proxyserver?

Prøv evt at skrive nedestående og kopiere resultatet ind i dit næste
indlæg (men kun hvis du har win nt/2000/xp):

nslookup
set ty=any
set debug
msn.dk
msn.dk.

> ipx/spx protokollen.
> Så den kan jeg vist godt udelukke!

Ja.

Fra : Kim Nielsen

Dato : 16-03-02 02:18

"henrik" <micki24@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
efter
> at jeg installerede ipx protokollen. Kan det være rigtigt og hvordan

Måske er jeg dum - jeg har nu set 6 andre svar som fabler om DNS -
hvorfor ??

Hvad bruger Henrik af OS (mailheader: Microsoft Outlook Express
5.50.4807.1700- så det er nok Win 9x/Nt osv.). ????? - hvad har det med
DNS at gøre ???

ipx/spx køre mig bekend fint uden DNS.

Hos mig åbner ms..dk på - tager det ca. 5 sekunder (Win2k Pro SP2SR1
K2-300 TDC BB 512/128) - hvad bruger Henrik ??? før man kan bedømme
noget. ??

Et gæt er han bruger Netekspresse 2 (fra TDC internet) , og "noget" i
hans Speedstream router ødelækker "noget".

-"- KGN -"-

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 16-03-02 03:15

Kim Nielsen wrote:

> Måske er jeg dum - jeg har nu set 6 andre svar som fabler om DNS -
> hvorfor ??

Fordi det er en tråd

> Hvad bruger Henrik af OS (mailheader: Microsoft Outlook Express
> 5.50.4807.1700- så det er nok Win 9x/Nt osv.). ????? - hvad har det med
> DNS at gøre ???

Hvis DNS fejler, dvs. den første og anden DNS server ikke svarer men den
3. gør, vil brugeren skulle vente på timeout på den 1. og 2.

> ipx/spx køre mig bekend fint uden DNS.

Men indeholder også navneopslag, blot ikke via DNS.

> Hos mig åbner ms..dk på - tager det ca. 5 sekunder (Win2k Pro SP2SR1
> K2-300 TDC BB 512/128) - hvad bruger Henrik ??? før man kan bedømme
> noget. ??

Han sidder og venter i 30 sek på at der ikke sker noget.

> Et gæt er han bruger Netekspresse 2 (fra TDC internet) , og "noget" i
> hans Speedstream router ødelækker "noget".

Lyder meget usandsynligt.