MS Windows
briani 27239
Et lille program
Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 15-03-02 18:30

Kære NG
Undskyld hvis det ikke er den rigtige gruppe: )

Findes der et lille program der kan aflæse skærmen.
Skærmtype
Refresh rate: Mhz
Størrelse på skærm
Serienummer

Eventuel et program i stil med dem som aflæser pc'ens configuration.

Håber det findes og hvor jeg kan hente det.
På forhånd tak

Ingrid Bitsch

Fra : Kim Nielsen

Dato : 16-03-02 01:58

"Ingrid Bitsch" <ifb@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Eventuel et program i stil med dem som aflæser pc'ens configuration.
>
> Håber det findes og hvor jeg kan hente det.

Tja - det tror jeg ikke, hvad er det du mener ??

Det ville hav været en god ide at du havde skrevet hvilket OS i/du
bruger.! ?
(Du brugere Microsoft Outlook Express 5.50)

Skærmtype = fabrikat (misforstået ???? Sony/Eizo/Hp/IBM/COMPAQ/xxx/????
type = LCD/CRT / xxx ?! ) = PNP på win98 (9x) og Win2K eller hvad
mener du ?
> Refresh rate: Mhz - - på de skærme jeg kender bestemmer brugeren det
jo selv, enten direkte eller via video kortetet.
> Størrelse på skærm ..... fysisk, logisk
> Serienummer - jeg har aldrig set en skærm hvor det findes, men det er
jo ikke umuligt ....
Så nogle oplysninger findes, så tage oplysningerne fra Windows f.x. via
SMS.
Resten har jeg ikke forstand på - bortset fra at jeg ikke kan forstå
hvorfor du ikke beder brugerne indsende en fil med de ønskede
oplysninger. ????

-"- KGN -"-

Fra : Madsen

Dato : 16-03-02 03:03

Ingrid Bitsch skrev:

> Findes der et lille program der kan aflæse skærmen.
> Skærmtype
> Refresh rate: Mhz
> Størrelse på skærm
> Serienummer

For et stykke tid siden havde jeg et program installeret i forbindelse
med et andet grafikkort som jeg prøvede.
Programmet kan aflæse DDC-informationen fra monitoren, men det virker
ikke på alle skærme. Skærmen skal jo så altså understøtte DDC.

Programmet hedder Powerstrip og kan hentes her:
<http://www.entechtaiwan.com/ps.htm>

Man kunne jo også aflæse skiltet bag på monitoren og efterfølgende slå
modellen op på nettet, som en anden har foreslået i en anden gruppe.

Madsen.