MS Windows
briani 27239
Win98 installation og scandisk
Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 15-03-02 18:04

Win har alle dage haft en forbandet uvane med at rode med partitioner, som
ikke vedkommer den

Jeg er ved at lave en frisk Win98 installation. Ved første genstart skal
den absolut ud at køre scandisk på nogle partitioner, som tilhører et
andet OS, og derfor ikke er i det format, som Win forventer.
(Der gives ingen mulighed for at bypasse denne scanning).

Jeg ved godt, hvordan man fjerner denne "uvane" på et kørende system, men
hvordan pokker undgår man dette under selve installationen?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Ole Axelsen

Dato : 15-03-02 23:51

"Kjeld Nielsen" <kjeldn@ddf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved godt, hvordan man fjerner denne "uvane" på et kørende system, men
> hvordan pokker undgår man dette under selve installationen?

Jeg har klippet dette fra "install".txt" på 98 CD-en

[Fra CD]
Hvis du stadig ikke har tilstrækkelig hukommelse, eller hvis du får andre
problemer, mens installationsprogrammet kører ScanDisk, kan du springe
ScanDisk over ved at køre installationsprogrammet med /IS aktiveret.
Du gør dette ved at skrive følgende kommando:

install /is

[Fra CD]

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 16-03-02 15:21

Den 15/03-2002 klokken 23:51, skrev "Ole Axelsen" <oleaxelsen@mail.dk> i
<3c927add$0$73642$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> [...]

> springe ScanDisk over ved at køre installationsprogrammet med /IS
> aktiveret. Du gør dette ved at skrive følgende kommando:

Tusind tak for hjælpen. Nu fik jeg installeret, uden at ødelægge andre
programmer.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Ove Lie

Dato : 16-03-02 23:50

"Kjeld Nielsen" <kjeldn@ddf.dk> skrev i melding
> [...]
>
> Jeg ved godt, hvordan man fjerner denne "uvane" på et kørende system, men
> hvordan pokker undgår man dette under selve installationen?

install /?

Gir mange gode muligheter.

Bruke selv de fleste så går alt kjappere.

-Ove