Skærme
Fijala 3554
LCD skærm lysrør ?
Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 15-03-02 13:55

Hej alle !
Jeg har en bærbar computer med det defekt lysrør, kan man købe et nyt rør
til en sådan skærm.
Er der nogen der her en godt forslag, hvordan man får fat i sådant et rør.
Jeg har prøvet dem der har lavet displayet og en rep. af bærbare computere
samt Osram.

alle melder at hele displayet skal skiftes.... suk suk et rør til 100 kr.
bevirker man skal skifte en hel skærm til 10.000 eller smide en fungerende
computer ud.
Jeg er helt opmærksom på at man jo bare kan sætte en udvendig skærm på, men
så er den jo ikke ligefrem bærbar mere.
Har du nogle oplysninger bedes du venligst sende svaret direkte til
nedenstående adr.

Mogens Jørgensen
mj@byg.dtu.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 18-03-02 12:32

Hej

Mogens Jørgensen wrote:

> Er der nogen der her en godt forslag, hvordan man får fat i sådant
> et rør.

Jeg skulle engang have nogle 'dutter' til en printer til 15 øre stykker,
men ad de officielle kanaler kunne jeg kun få dem ved at købe et helt
servicesæt til 8000,-. Det lykkedes mig igennem et autoriseret
garantiværksted at få nummeret på deres leverandør som kunne levere alt
i stumper og dermed også dutterne til næsten indenting.

Ellers prøv direkte hos producenten - nogle gange kan man overraskes.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk (also in english - auch in deutsch)