MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Bytte HD mellen ny og gammel maskine
Fra : Pete

Dato : 15-03-02 12:57

Hej

Jeg har købt en ny pc med win2000 på. Jeg vil gerne bruge den gamle maskien
til noget andet, men mit spørgsmål er kan jeg blot bytte harddiskene rundt
så jeg slipper for at kopier alle dataene rundt?? Den gamle maskien køret
win 98.

Således vil alle mine gamel data komme nemt ind på min nye maskine. Er der
nogle problemer i det, eller er det bare fint???

MVH Peter

Fra : Morten

Dato : 15-03-02 14:17

> [...]
> Således vil alle mine gamel data komme nemt ind på min nye maskine. Er der
> nogle problemer i det, eller er det bare fint???

Hvis du blot ønsker disken fra 98-maskinen som en slave-harddisk til lager i
den nye maskine, er der næppe problemer, bortset fra at der ligger et
styresystem og fylder gevaldigt. Du vil kunne flytte dokumenter mv. (du kan
ikke flytte programmerne) over på den ny disk, hvis de begge bruger FAT32
- jeg ved ikke, om man kan vælge NTFS under win2000 (her må andre lige
træde til

Tager du disken fra 98-maskinen og sætter den over i den ny maskine med det
formål at bruge disken som master, vil du få problemer med hardware-
konfigurationen, da det jo formentlig er et andet bundkort, grafikkort mv.,
disken skal kommunikere med. I det tilfælde må du formatere 98-disken.

Mvh.
Morten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-03-02 14:49

Fri, 15 Mar 2002 12:57:07 +0100, skrev "Pete"
<pma.dk@get2net.dk>:

>Jeg har købt en ny pc med win2000 på. Jeg vil gerne bruge den gamle maskien
>til noget andet, men mit spørgsmål er kan jeg blot bytte harddiskene rundt
>så jeg slipper for at kopier alle dataene rund

I teorien ja, men i praksis er det en dårlig ide, da der jo
formentlig skal nye drivere til mange ting og det kan give noget
rod og et ustabilt system.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : ole

Dato : 16-03-02 16:04

Jeg mener ikke det skulle kunne give de store problemer. Windows finder selv
div. driver.
Jeg har selv lavet det nummer flere gange uden problemer.
hilsen Ole.