Mindre jagt til salg
Fra : Martin Wiene

Dato : 27-01-01 18:19

Hej !

Er der mon nogen der kan anbefale mig, hvor jeg skal sætte en mindre
jagtgrund til salg ?

Arealet er på 2,5 td land og er beliggende på Lolland i nærheden af
Sakskøbing. Det har ikke været benyttet i 10 år hvorfor det er uvejsomt og i
høj grad trænger til "en kærlig hånd". Der er en god naturlig bestand af
både råvildt og fasaner.

Skulle nogen, på det foreliggende grundlag, være interesseret kan jeg
træffes telefonisk på 49 18 80 71 (arb) og 44 95 13 70 (prv).

Med venlig hilsen
Martin Wiene

Fra : N/A

Dato : 01-02-01 09:51

Fra : Brian Slots

Dato : 01-02-01 09:51

Hej jeg håber det er en joke, der er jo noget med en regel om min 3 td
land hvis man vil dyrke jagt.

Fra : Martin Wiene

Dato : 01-02-01 16:52

Hej !

Tak for dit indlæg. Det var interessant læsning. Jeg har to kommentarer:

* Nej Brian, det er ikke en joke.
* Nej Brian, der er ikke "noget med en regel om min 3 td. land hvis man vil
dyrke jagt".

Det ville klæde dig at gøre hjemmearbejdet INDEN du laver postings på en
nyhedsgruppe (i.e. vide hvad du taler om). Du burde f.eks. læse
"Bekendtgørelse af lov om jagt og vildtforvaltning (lov nr. 269 af 6. maj
1993 om jagt og vildtforvaltning)". Her kan du i §18 stk. 1 læse hvad kravet
rent faktisk er.

Martin Wiene

Fra : Niels Peder

Dato : 01-02-01 17:28

Hvis nu du havde gjort dit hjemmearbejde godt nok, så ville du vide at der
ikke må drives jagt på et sammenhængede areal der er mindre en 1
hektar(2tdr).
Desuden hvis et areal er mindre end 5 hektar er det kun den har jagtretten
og dennes husstand der må drive jagt på arealet.

MVH

NPS

Fra : Pouline

Dato : 05-02-01 20:18

Niels Peder skrev i meddelelsen <95c2tn$3pf$1@news.inet.tele.dk>...
> [...]
>Desuden hvis et areal er mindre end 5 hektar er det kun den har jagtretten
>og dennes husstand der må drive jagt på arealet.

Nu vil jeg ikke være med i den grimme tone, men jeg mener, det kun er den
der ejer eller har brugsret på jorden og dennes husstand, der må jage, når
arealet er under 5 ha. Det må vel betyde, at man ikke sådan lige kan leje en
jagt på under 5 ha ud.... (s. 8.4 - 8.5).
Det var jo egentligt kedeligt, for jeg kunne godt bruge noget lign; ikke for
stort og ikke for anlagt og her på sydhavsøerne.... ØV!

>MVH
>
>NPS

Venlige jæger hilsner
Pouline

PS det gamle ord om, at når krybben er tom bides hestene - er det det der
sker?? Savner I allerede jagten så meget, at I må jage hinanden....

Fra : Steen Th. Pedersen

Dato : 06-02-01 12:56

Hvis du kan leje jagt der grænser op til et mindre areal end 5 ha, således
at du samlet kommer op på eller over 5 ha, må du godt bruge det til jagt
(så vidt jeg husker).

Ellers giver jeg dig kun ret.

Mvh Steen

Pouline <m.p.gringer@get2net.dk> wrote in article
<g0Df6.191$EB6.23574@news.get2net.dk>...

Fra : Martin Wiene

Dato : 06-02-01 13:19

Hej Niels Peder !

Ja, jeg er udmærket klar over at der ikke må drives jagt på arealer mindre
end 1 ha. 1 ha er som bekendt 1,8 td land, men da mit areal er på 2,5 td
land kan jeg ikke se hvad du mener. Hvad er din pointe ?

Martin Wiene

Fra : NPS

Dato : 06-02-01 14:22

Det er kun den der ejer det og dennes husstand, der må på jagt der. Han kan
for eksempel ikke tage en kammerat med på jagt.

Fra : Brian Slots

Dato : 02-02-01 07:06

Tak for den venlige "tone" men jeg fandt det selv i jagtbogen i aftes.

Fra : Niels Peder

Dato : 02-02-01 15:19

Det gjorde jeg også i den nyeste version af
"Den Ny Jæger"

MVH

NPS